خانواده، منبع ارضاء نیاز محبت کودکان است – اخبار اجتماعی

همانگونه که انسان به آب و غذا نیاز دارد به محبت نیز نیازمند است و بود و نبود آن در تعادل روحی و روانی انسان ها تاثیر فراوان داشته کودکان نیز تشنه توجه و همیشه به دنبال و جستجوی مرکز محبت هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، محبوب بودن از نیازهای اولیه انسان است و محبت کردن از نیازهای اساسی اوست.
 
خانواده به عنوان منبع ارضا نیاز محبت و امنیت کودکان به شمار می روند رابطه والدین و کودک و تاثیر آن بر سازگاری کودک کیفیت روابط والدین و فرزندان از عوامل تعیین کننده سازگاری است نحوه تعامل والدین با کودک وجود روانی عاطفی حاکم بر خانواده خصوصیات شخصیتی و رفتاری کودک را شکل می دهد.
 
احتیاج کودک به محبت قابل انکار نیست و طفل از مورد محبت قرار گرفتن احساس خوشحالی و صمیمیت می کند و نیازهای روحی اش برآورده می شود محبت برای کودک یک نیاز مهم است از آن بابت که رشد جسمی و روانی او در سایه آن شکل می گیرد.
 
جابری روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: احساس امنیت از نیازهای روانی اولیه و برای رشد و تحول سالم کودک لازم است. خانواده می تواند این امنیت رابا محبت برای کودکان به وجود آورده و اعتماد به نفس آنها را بیشتر خواهند کرد.
 
وی اظهار داشت: وجود محبت والدین برای کودک و رشد عاطفی او ضروری است کودک برای رشد عاطفی خود احتیاج به محبت و احساسات عاطفی دارد کودکان باید مورد قبول والدین قرار گیرند ابراز محبت والدین نسبت به کودکان باید یکسان باشد گاهی محبت بیش از حد والدین باعث رنجش دیگر کودکان خانواده می شود.
 
جابری گفت: بچه هایی که از محبت والدین محروم هستند اغلب حالت طغیان، بی اعتنایی، خصومت نسبت به دیگران در آنها ظاهر شده این کودکان تشنه محبت بوده و چون از سرچشمه محبت والدین سیراب نمی شوند به عنوان انتقام و به خاطر جلب توجه والدین خود مرتکب جرم می شوند./ز
 
گزارشی از: ریحانه جمشیدی


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.