خاورمیانه به سال۱۹۷۹ بر می گردد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معترضان در سراسر کشورها در حال حمله به سفارتخانه های ما هستند. در نوامبر ۱۹۷۹ نیز سفارت ما در تهران نیز به همین صورت مورد حمله واقع شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از افکار نیوز، معاون میت رامنی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گوید خاورمیانه همچون اعتراض های سال ۱۹۷۹ علیه سفارت آمریکا در تهران شده است.

 

پال رایان افزود: منظور من این است که زمانیکه تلویزیون را روشن می کنید حوادث سال ۱۹۷۹ تهران را به یاد می آورید.

 

معترضان در سراسر کشورها در حال به آتش کشیدن پرچم ما در پایتخت های سراسر جهان از جمله مصر و لیبی هستند. آنها در حال حمله به سفارتخانه های ما هستند. در نوامبر ۱۹۷۹ نیز سفارت ما در تهران مورد حمله واقع شد.

 

وی اوباما را مقصر این وضعیت معرفی کرد و گفت روش های اوباما در خاورمیانه شکست خورده است.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون با اشاره به اوج گیری اعتراضات ضدآمریکایی در کشورهای نوانقلابی منطقه نوشت: محمد مرسی در آمریکا با اوباما ملاقات نمی کند و هیچ کس هم نمی گوید چرا؟ ولی پنهان کردنی نیست که اختلافات میان دو کشور در ماه های اخیر دامنه خود را گسترش داده است. وزیر امور خارجه جدید مصر، که در محذور قرار گرفته بود، بدون اینکه بتواند توضیح قانع کننده ای ارائه نماید، به برنامه کاری فشرده رئیس جمهوری مصر اشاره کرده و گفته است که آماده کردن سخنرانی وی در مجمع عمومی زمان زیادی می طلبیده است.

 

لیبراسیون اما در توصیف واقعیت می نویسد: دستگاه دولتی آمریکا کمک کرد تا اخوان المسلمین قدرت را بدست گیرند ولی پس از آن متوجه شد که موضوع آنگونه که تصور می کرد نیست. این وضعیت بخصوص در تظاهرات مصری ها مقابل سفارت آمریکا در قاهره روشن تر شد، زیرا در مقابل چشم مأمورین حکومتی، تظاهرکنندگان پرچم آمریکا را به زیر کشیده و پاره کردند.

 

لیبراسیون می نویسد: واکنش بسیار دیر دولت محمد مرسی به این بی حرمتی و نحوه ابراز مخالفت با آن چنان بود که اوباما در یک واکنش به این بی احترامی گفت: «مصر در حال حاضر نه متحد ماست و نه دشمن ما». روابط میان قاهره و واشنگتن از آن هنگام همچنان در سردی بسر می برد؛ به این ترتیب می توان فهمید که چرا مرسی به دیدار باراک اوباما نمی رود.

 

یادآور می شود دولت آمریکا پس از غافلگیری در مقابل انقلاب ملت های منطقه تلاش کرده بود خود را هماهنگ با تحولات جدید نشان داده و چنین القا کند که تحولات جاری با مدیریت آمریکا در حال انجام است! اما تشدید اعتراضات مردمی علیه آمریکا این توهم پراکنی را تهی از واقعیات نشان داد.

 

چند ماه پیش نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود من خوشحال می شوم که تحولات بهار عربی مانند اتفاقات بلوک شرق و بهار پراگ باشد اما آنچه دیده می شود ادامه زلزله انقلاب ۱۹۷۹ ایران در منطقه است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.