«خاکستر و برف» در جشنواره فیلم فجر

جام جم آنلاین: تدوین فیلم سینمایی «خاکستر و برف» به کارگردانی روح الله سهرابی به تهیه‌کنندگی فرهاد گلی به پایان رسید و فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایش می‌شود.

«روح الله سهرابی» کارگردان در گفت‌و‌گو با فارس درباره طولانی شدن پروسه تدوین فیلم سینمایی «خاکستر و برف» توضیح داد: برای تدوین فیلم برنامه‌ای در نظر گرفتیم، به این صورت که یک بار راش‌ها را به همراه نقی نعمتی دیدیم و اتود زدیم‌، پس از آن از فیلم به مدت دو یا سه ماه فاصله گرفتیم و بعد تدوین توسط نقی نعمتی انجام شد. تدوین فیلم کار متفاوتی شده است و پس از پایان تدوین با تعدادی از صاحب‌نظران فیلم را مورد بازبینی قرار دادیم که نظر دوستان درباره فضا و ریتم فیلم کلی کار مساعد بود. تدوین کار از ‌ریتم منطقی و قابل قبولی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: برای تدوین کار سعی کردیم با نگاه مخاطب به کار نزدیک شویم و ریتم مناسبی را برای آن در نظر بگیریم، در این فیلم تلاش کردیم هم به نگاه مخاطب عام نزدیک شویم و هم بتوانیم با ریتمی مناسب مخاطب خاص و خارجی را نیز راضی نگه داریم، در این امر نقی نعمتی موفق بود ‌و چیره‌دستی خاصی را به نمایش گذاشته است.

کارگردان فیلم «محدوده ابری» در ادامه به موسیقی فیلم اشاره کرد و گفت: در این فیلم تلاش می‌کنیم مخاطب عام را هم در نظر بگیریم، با موسیقی فضایی مناسب در کار ایجاد کنیم، از سوی دیگر باید مخاطب خاص و غیر ایرانی را راضی نگه‌دارد.

وی در ادامه گفت: فیلم فضای خاصی ‌دارد و به نظرم از نگاه متفاوتی برخوردار است، به همین دلیل موسیقی متفاوت و باورپذیر و درگیر‌کننده‌ای به کار کمک خواهد کرد. فیلم نگاهی ملی ‌دارد اما فرامرزی و جهان‌شمول هم هست و قرار است غیر ایرانی هم‌ با آن ارتباط برقرار کند، طبیعتا برای درگیر کردن طیف گسترده‌ای از مخاطب نیاز به دقت و حساسیتی منطقی است که کمک‌‌کننده باشد.

بنابراین گزارش، تدوین فیلم توسط نقی نعمتی انجام شده اما هنوز صداگذاری و سازنده موسیقی فیلم مشخص نشده است. فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر اماده نمایش و اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

فیلمنامه «خاکستر و برف» را روح‌الله سهرابی و سید مرتضی مصطفوی نوشته‌اند. فیلم داستان احسان است که پس از ۲۵ سال به ایران برمی‌گردد تا با صمیمی‌ترین دوست خود که زندگی‌اش را مدیون اوست برای آخرین بار تجدید دیدار کند و همین مسئله، اتفاقات ناخواسته دیگری را برای او رقم می‌زند.

در این فیلم کامبیز دیرباز، میترا حجار، قربان نجفی، سیامک ادیب، محمدباقر صفانور، ژیلا شاهی، نصرت شاه‌نظری‌و جیهه لقمانی ، اسماعیل زنگل گیاه، سید مهدی سجادپور، حسین مسلمی نائینی …. به ایفای نقش می‌پردازند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.