خبر خوشی از اجماع اصلاح طلبان دارم

۱۶اردیبهشت،

۶ ساعت پیش – ساعت ۱۱:۳۰:۰۸

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: با تجربه ای که از انتخابات ۸۸ داشتیم مسئله اجماع حول آقای خاتمی را دنبال می کردیم که خوشبختانه با تلاشی که صورت گرفته امیدواریم هر چه زودتر اجماع صورت گیرد.

به گزارش ممتاز نیوز، محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران در حالی وارد سالن آمفی تئاتر هتل سیمرغ شد که همسرش وی را همراهی می کرد.

عارف در ابتدای این نشست خبری با اشاره به اینکه اعتقاد دارم جمهوریت جزء لاینفک نظام جمهوری اسلامی است و انتخابات ریاست جمهوری یکی از بهترین عرصه ها برای تجلی جمهوری اسلامی است گفت: حل بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی متأثر از انتخابات پیش رو است، از این رو به عنوان یک شهروند خود را متعهد می دانم که به همراه سایر شهروندان انتخاباتی که سرشار از شور و شعور باشد را رقم بزنم.

وی افزود: از این رو وارد عرصه انتخابات شدم که برای کشورمان احساس خطر می کنم. نگران هستم که تورم اقتصادی آرامش مردم را بر هم بزند، نگران هستم که بعد از این ۴ سال هنوز برای استان های مرزی از واژه استان های محروم استفاده می کنیم اما به آینده ایران امیدوارم چون ظرفیت های آنرا می شناسم.

این کاندیدا ادامه داد: ظرفیت ایرانیان خارج از کشور می تواند پل ارتباط ما با خارجیان باشد. ظرفیت ۳۴ سال مدیریت در شرایط مختلف می تواند سکان هدایت را به کار گیرد، ظرفیت حقوقی و قانونی از جمله سند چشم انداز به سیاست های کلیه اصل ۴۴ می تواند کشور را در مسیر پیشرفت حرکت دهد.

عارف گفت: ایمان دارم که با استفاده از تجربیاتی که در سال های خدمت به دست آوردیم می توان از سخت ترین به راحتی عبور کرد. اگر تمام ظرفیت های مدیریتی و کارشناسی کشور بالفعل شوند دستیابی به آرمان های سند چشم انداز در دسترس تر خواهد بود. به شرط آنکه وفاق ملی ارتقاء یابد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من خود را متعهد به وفاق آفرینی و شایسته سالاری می دانم، با تجربه ای که در مدت خدمت در دوران اصلاحات به دست آورده ام پا به میدان می گذارم تا نقشی هر چند کوچک در تشکیل دولتی بر مدار اخلاق و عقلانیت داشته باشم.

وی عنوان کرد: رفتار در چارچوب قانون و تصمیم بر مبنای عقلانیت محور همه فعالیت های ما خواهد بود. برای همین قبل از ورود به انتخابات منشور اخلاقی انتخابات را تهیه کرده ام.

عارف افزود: تحقق زندگی آبرومندانه در گرو کشورداری مبتنی بر عقلانیت است، خردبازی باید جای سیاست بازی را بگیرد. به همین خاطر معیشت، عقلانیت و منزلت را گفتمان دولت آینده می دانم.

عارف در پاسخ به خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه در یکی از سخنرانی های اخیر خود عنوان کرده بودید که خبر خوشی برای اصلاح طلبان دارید آیا این خبرتان در مورد اجماع است و آیا قرار است کاندیدای دیگری وارد صحنه انتخابات شود، گفت : ما از ابتدای ورود در خرداد سال ۹۰ نگاه پروسه ای داشتیم که فضای انتخابات را پرشور کنیم و با تجربه ای که انتخابات سال ۸۸ داشتیم تلاش کردیم مسئله اجماع حول آقای خاتمی دنبال کنیم ، خوشبختانه با تلاشی که صورت گرفت امیدواریم هر چه زودتر اجماع صورت گیرد.

وی افزود: به اندازه کافی کاندیدا وجود دارد و قرار نیست کاندیدای تازهی وارد شود، و خبر خوش من هم در مورد اجماع است.

این کاندیدای ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری مبنی بر اینکه در دولت آینده اعضای کابینه را از بین اصلاح طلبان انتخاب می کنید یا نه پاسخ داد: در دولت آینده محور انتخابمان شایسته سالاری است براساس انتقاد به خرد جمعی، توانمندی و مقبولیت در دستگاهی که فرد می خواهد زمام امور را در دست بگیرد اشخاص کابینه را انتخاب کنیم.

منبع:افکار

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.