خبر روز: فرمانده ارتش لبنان:برخورد شدید با برهم زنندگان امنیت، سه شنبه ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان iبه نقل از منبع مذکور در انتهای خبر، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فرمانده ارتش لبنان تاکید نمود با هر اقدامی برای بر هم زدن امنیت iبه شدت برخورد می نماید.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر iبه نقل از المنار ؛ فرمانده ارتش لبنان در بیانیه ای درمورد سوء استفاده بعضی گروهها از ترور وسام الحسن و تبدیل نمودن آن iبه ترور کل کشور اخطار داد.
در بیانیه فرمانده ارتش لبنان آمده است کشور در اوضاع حساسی iبه سر می برد و با این حال بعضی گروهها در مناطق مختلف بیروت و بعضی دیگر از شهرها، اوضاع را iبه هم ریخته اند و این پذیرفتنی نمی باش.
فرمانده ارتش از همه گروهها خواسته است با وجود اختلافات سیاسی، آرامش را حفظ نمایند و آشتی ملی را iبه خطر نیاندازند. بنابر بیانیه فرمانده ارتش لبنان، امنیت ملی خط قرمز ارتش است و هیچ کس نباید iبه آن تجاوز کند و بر همین اساس نیروهای ارتش در مناطقی که افراد مسلح دست iبه سلاح برده اند، با شدت iبه مقابله با آنان خواهد پرداخت.

۸ کشته و۲۴ زخمی در درگیری های شمال لبنان

در درگیری های مسلحانه ای که روز دوشنبه بین ساکنان دو محله « باب التبانه » و « جبل محسن » در شهر طرابلس در شمال لبنان رخ داد هشت نفر کشته و بیست و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری شین هوا ، iبه رغم استقرار نیروهای ارتش لبنان در بعضی از محورها و مناطقی که صحنه درگیری است و iبه رغم موفقیت ارتش در جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها ، هنوز صدای تیراندازی iبه طور پراکنده شنیده می گردد.
ارتش لبنان تدابیر امنیتی را در خیابان های طرابلس iبه خصوص در اطراف خانه نجیب میقاتی اول وزیر لبنان تشدید نموده است.
طرفداران جریان «المستقبل» که اصلی ترین گروه مخالف دولت لبنان است در چارچوب اعمال فشار iبه میقاتی برای کناره گیری از سمتش ، نزدیک خانه وی در طرابلس چادر برپا نمودند.
میقاتی از حمایت بسیاری در میان خانواده های لبنانی ساکن طرابلس برخوردار است از سوی دیگر طرفداران وزیران سنی کابینه وی در طرابلس iبه خصوص فیصل کرامه وزیر ورزش و جوانان لبنان iبه شدت از میقاتی و دولت وی حمایت می نمایند.

فعال لبنانی:چهارده مارس در سوء استفاده از کشته شدن وسام الحسن شکست خورد
رئیس حزب الاتحاد لبنان و وزیر سابق این کشور گفت: جریان چهارده مارس در سناریوی سوء استفاده از کشته شدن وسام الحسن شکست خورد.
عبدالرحیم مراد در گفتگو با شبکه تلویزیونی المنار درباره اهداف تنش آفرینی چهارده مارس علیه دولت لبنان پس از اتفاق ترور وسام الحسن رئیس سابق شعبه اطلاعات نیروی امنیت داخلی لبنان گفت: این جریان فکر می نمود پس از کشته شدن وسام الحسن می تواند، دوباره صحنه پس از کشته شدن رفیق الحریری و برکنار نمودن دولت لبنان را تکرار کند و دوباره قدرت را در دست گیرد ولی شرایط کنونی با شرایط سال ۲۰۰۵ متفاوت است. در آن وقت جریان چهارده مارس توانستند بیش از یک میلیون نفر را جمع نمایند ولی در حال حاضر تنها چند هزار نفر در حمایت از چهارده مارس تظاهرات نمودند. تنها اقدام این جریان این بود که شماری از عناصر خود را برای حمله iبه مقر دولت بسیج نمودند که نیروهای ارتش با این افراد iبه شدت برخورد نمودند و حتی بعضی از سران چهارده مارس نظیر فواد سنیوره با حمله iبه مقر دولت مخالفت نمودند و تلاش برای سرنگونی دولت را از شیوه های سیاسی و دموکراتیک دانستند. شیخ قبانی مفتی لبنان نیز حمله iبه مقر دولت را محکوم نمود.
این حملات و اقدامات تخریبی، تاثیرات ویرانگری برای کشور دارد. اقدام بعضی از این افراد در برپا نمودن چادر تحصن در برابر منزل نجیب میقاتی قابل قبول نمی باش.


 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.