خبر “کافه سینما”: ایران در مراسم معتبر اسکار تلویزیونی (امی)، یک داور دارد/محبوبه‌ هنریان را بشناسید

۰۲م آذر ،

سه شنبه, ۳۰ آبان ساعت ۱۷:۴۲ کافه سینما

کافه سینما- محبوبه هنریان تهیه کننده و مستند ساز ایرانی بخش مستند چهلمین آکادمی اسکار تلویزیونی ـ امی را داوری کرد.

برای سومین بار پیاپی محبوبه هنریان برای داوری فیلم های مستند شرکت کننده در چهلمین آکادمی اسکار تلویزیونی ـ امی ، دعوت شد.

هنریان امسال داوری مستند هایی از شبکه های مختلف تلویزیونی از جمله هیستوری، بی بی سی، آرته، الجزیره، ان دی آر، رداسکای، سی بی سی، شبکه چهار انگلیس و سینفلکس از کشور های کانادا، استرالیا، انگلیس، نیوزیلند و ایرلند را به عهده داشت .

این مستند ساز با تجربه در دو دوره پیش بخش های آسیایی و خاورمیانه را داوری کرده بود. دو سال پیش در سی و هشتمین مراسم اهدای جایزه بزرگ امی برای اولین بار بود که از یک بانوی فیلمساز ایرانی برای داوری این رخداد هنری دعوت به همکاری شد.

به گزارش کافه سینما، محبوبه هنریان، متولد سال ۱۳۴۱ در اصفهان است. وی در مقطع کارشناسی ادبیات و هنر با گرایش فیلم و رسانه در انگلستان فارغ التحصیل شد و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ی مهندسی چندرسانه ای (مولتی مدیا) اخذ کرد. محبوبه هنریان در سال ۱۳۷۸ به ایران بازگشت و فعالیت حرفه ای خود را در حوزه ی ساخت مستندهای اجتماعی به عنوان تهیه کننده و کارگردان آغاز کرد. ساخت بیش از ۱۰ مجموعه مستند تلویزیونی پنج تا ۷۲ قسمتی در شبکه های مختلف سیما ، چهار فیلم مستند کوتاه و سه فیلم مستند بلند در کارنامه ی هنری اوست.

از این مستند ساز ایرانی در حال حاضر مجموعه ۲۶ قسمتی «مستند از نگاهی دیگر» از شبکه ۱ سیما در حال پخش است.

هفته قبل در مراسم فرش قرمز ، چهلمین آکادمی اسکار تلویزیونی امی با اهدا جایزه به بهترین های بخش های مختلف برنامه ها و فیلم های تلویزیونی در نیویورک برگزار شد. کشورهای استرالیا، آرژانتین، برزیل، فرانسه، آلمان و انگلستان از برندگان جوایز بهترین های سال ۲۰۱۲ بودند.

جشنواره آکادمی بین المللی هنرها و علوم تلویزیون معروف به اسکار تلویزیونی امی، هر سال داوری برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی جهان را در ۱۰ بخش مختلف شامل برنامه‌های هنری، بخش جوان و کودک، مستند، درام، بهترین بازیگرنقش زن، بهترین بازیگرنقش مرد، برنامه‌های سرگرم‌کننده، کمدی و سریال‌های تلویزیونی، در سه مرحله انجام می دهد. مراسم فرش قرمز آکادمی امی هر سال در ۱۷-۱۹ ماه نوامبر در نیویورک برگزار می گردد. جایزه امی به سال ۱۹۴۹ میلادی باز میگردد.

Tags:

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.