خداحافظی با مجری مودب

۴ م دیماه ،

جام جم آنلاین: تصویر ذهنی‌ام از زنده‌یاد نیما نهاوندیان‌ مجری آرام و مودبی است که در برنامه «ورزش از نگاه دو» در برابر پرخاش‌های علی دایی سکوت می‌کند و می‌گوید: ‌«نظر شما کاملا محترم است.» فقط هنگامی که دایی از وضع موی سر سوشا مکانی،‌ دروازه‌بان استیل‌آذین لب به انتقاد می‌گشاید حرف‌هایش را قطع می‌کند و توضیح می‌دهد که تیپ ظاهری اشخاص ارتباطی به بنده ندارد. شاید مهم باشد، ولی بنده دربارهٔ‌اش نظری نمی‌دهم.

وجه غالب اجرای نهاوندیان ادب و احترامی بود که او در کلامش رعایت می‌کرد. این مجری دیروز در حالی دار فانی را وداع گفت که سی و یک سال بیشتر نداشت و می‌توانست پیشرفت‌های بیشتری در عرصه اجرا داشته باشد.

حالا دیگر خیلی فرقی نمی‌کند که سبب مرگ او برخورد سر با جسمی سخت یا سکته مغزی باشد. مهم این است که تلویزیون یکی از مجری‌های خوب و کاربلدش را از دست داده و نیما نهاوندیان دیگر در جمع ما نیست.

در برنامه مورد اشاره وقتی علی دایی از او خواست که معنای بازی جوانمردانه را توضیح دهد در نهایت تواضع گفت:‌ «من در جایگاه کارشناس نیستم و نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم.»

او از ابتدای سال ۹۰ بر صندلی اجرای برنامه «ورزش از نگاه دو» نشست و جایگزین جهانگیر کوثری‌ شد. هر چند در زمان مجریگری، کوثری نیز کنار او می‌نشست و در اجرای برنامه کمکش می‌کرد.

کوثری که خودش تهیه‌کننده قدیمی این برنامه بود با مدیران شبکه دو به توافق نرسید و از اجرا و تهیه برنامه انصراف داد. ورزش از نگاه دو، برنامه‌ای بود که همچون ورزش و مردم به همه ورزش‌ها از جمله والیبال، بسکتبال،‌ کشتی و… می‌پرداخت و نگاهش منحصر به فوتبال نبود. ویژگی دیگر این برنامه رویکرد تحلیلی و دوری از حاشیه‌های خبری‌اش بود.

«توپ طلایی» یکی دیگر از برنامه‌های این مجری بود. این برنامه که از شبکه دو پخش می‌شد هر هفته کارشناسان را به استودیو می‌آورد و با انتخاب آنها بهترین بازیکن، سرمربی و داور لیگ را در هفته قبل معرفی می‌کرد. توپ‌طلایی از آن جهت که از یک عده تقدیر می‌کرد، مورد توجه قرار گرفت. اما از آن طرف مخالفانی هم داشت. ا

ین مخالفان اشخاصی بودند که اعتقاد داشتند انتخاب‌های هفته ناعادلانه بوده و این که چرا تیم یا بازیکن محبوبشان جزو برگزیده‌ها قرار نگرفته است.

این انتقادها به حدی بود که مهدی فرجی، مدیر وقت شبکه دو را وادار به دفاع از برنامه توپ طلایی کرد. او گفت:‌ توپ طلایی بازیکنان کم‌حاشیه و حرفه‌ای را به مردم معرفی می‌کند و برخی نقدهای مطبوعاتی به این برنامه منصفانه نیست.

نیما نهاوندیان متولد سال ۱۳۶۰ در شهرستان گرگان بود که از سال ۸۲ همکاری با سازمان صدا و سیما را آغاز کرد.

طعم ورزش، دورخیز، هفت سنگ و عید کبریا از دیگر برنامه‌های ورزشی بودند که او بر صندلی اجرایشان نشست.

پیکر این هنرمند بزودی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س)‌ آرام می‌گیرد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

‌ احسان رحیم‌زاده – گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.