خداحافظی ظریف الگویی برای سایر ملی پوشان

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > والیبال – علی شاکری ؛کارشناس والیبال

همزمانی کسب عنوان بهترین لیبروی جام بین قاره ای درست پس از گذشت دقایقی از  زمان خداحافظی در میان هم تیمی ها و فرو رفتن در آغوش باز و پر مهر ولاسکو که سهم عمده ای در احیای مجددش و کسب افتخارات تازه برایش داشت ، بهترین نوع و شکل خداحافظی برای مردی می توانست باشد که نزدیک به یک دهه در ترکیب تیم های مختلف ملی در رده های سنی درخشید و برای والیبال ایران افتخارات بی شماری خلق کرده بود . 

نکته جالب در مراسم خداحافظی فرهاد ظریف این بود که او لحظاتی بعد بدون آنکه با خبر باشد از سوی کمیته فنی انتخاب برترین های جام بین قاره ای همراه با بازیکنان بزرگ دنیا روی سکوی برترین ها ظاهر شد و با خاطره ای شیرین و با شکوه با بازی های ملی خداحافظی کرد .

شاید بسیار ها بر ظریف خرده بگیرند که او نمی بایست در چنین شرایطی که بعضی ها با وجود کنار گذاشتن و کاهش کار آمدی فنی ، سعی در تحمیل دوباره خود به تیم ملی و ولاسکو دارند ، علی رغم مخالفت سرمربی ، همسرش و اطرافیان چنین تصمیمی را می گرفت ، اما ظریف نشان داد همانگونه که با آن جثه ظریفش در میدان والیبال با هوش و و تند و تیز است در خارج از میدان هم در تصمیم گیری های اینچنینی می داند که چگونه عمل کند .  

تجربه می گوید ظریف با درس گرفتن از همه اتفاقات رخ داده برای همبازیان قدیمی اش در یک دهه اخیر بهترین تصمیم را گرفته که در اوج بازیگری و پختگی و علی رغم کسب افتخاراتی بزرگتر از دوران جوانی اش نخواست که به سرنوشت آنان دچار شود .

لیبروی مشهدی تیم ملی که از سال ۲۰۰۱ با کسب عنوان بهترین لیبروی نوجوانان جهان در قاهره تولد یک پدیده در این پست تازه ابداع شده را در والیبال داده بود یکی از معدود ملی پوشانی است که در یک دهه اخیر رد پایش را می گردد در همه موفقیت های بزرگ و کوچک والیبال ایران دید . او حتی شاید هم توانایی بازی کردن تا المپیک ۲۰۱۶ را هم داشت ولی ترجیح داد تا قبل از اینکه از چشم ها بیفتد و انگ پیری به او بزنند با افتخار و احترام از تیم ملی برود تا این کارش الگویی شود برای همه آنهایی که با عدم رعایت این نکات بدون بازی خداحافظی و هزاران حرف و حدیث از تیم ملی کنار گذاشته شده اند   . در حالی که بسیار ها حرف های ظریف قبل از اعزام به ژاپن و زمزمه خداحافظی اش از بازی های ملی را شوخی پنداشته بودند ، حتی مخالفت ولاسکو هم سرسوزنی از تصمیمش نکاست و او در طول مسابقات جام بین قاره ای در ژاپن نیز سرمربی تیم ملی را سر انجام مجاب و متقاعد به خداحافظی خود کرد .  

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.