خداداد عزیزی دوم

جام جم آنلاین: رضا قوچان‌نژاد یکی از خوب‌های تیم ایران در برابر کره جنوبی بود تا نشان دهد کارلوس کرش بی‌جهت او را به تیم ملی فرا نخوانده است.

این بازیکن دو رگه که با ۲۴ سال سن و ۱۸۱سانتی‌متر قد، از شرایطی فیزیکی خوبی برخوردار است، مهاجمی است سرعتی و چپ پا که با خصوصیت جنگندگی، یک لحظه مدافعان حریف را آرام‌نمی‌گذارد.

این بازیکن در شرایطی که اولین بازی خود را برای تیم ایران مقابل کره جنوبی تجربه‌می‌کرد، چنان نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت که انگار چند سالی است در تیم ملی و کنار همبازی‌هایش در این تیم مشغول بازی است.

در حقیقت رضا قوچان‌نژاد نیز همان راهی را رفت که پیش از او اشکان دژاگه در تیم ملی رفته بود. هر چند البته رضا مثل اشکان (در بازی با قطر) در نقش گلزن ظاهر نشد، اما او تا زمانی که در زمین حاضر بود، دفاع کره‌ای‌ها را آزار داد تا با دوندگی بی‌امان خود و حرکت شناور و بدون توپ در بین مدافعان حریف، حسابی آنان را به دردسر انداخته و خسته‌کند.

قوچان‌نژاد علاوه بر این با یکی دو ضربه‌ای که به توپ نواخت و فضاهایی که برای خود بین مدافعان کره‌ای ایجاد کرد، نشان داد مهاجمی انفجاری و فرصت طلب است که یک لحظه غفلت از او می‌تواند هر تیمی را به دردسر بیندازد.

در حقیقت قوچان‌نژاد در حضور مهاجمانی چون کریم انصاری‌فرد، محمد قاضی و محمدرضا خلعتبری، جواب اعتماد کارلوس کرش را بخوبی با انجام یک بازی قابل قبول داد تا نشان دهد که از فرصت ایجاد شده برای حضور در ترکیب تیم ملی به بهترین شکل استفاده کرده و نمی‌خواهد از این فرصت بسادگی عقب‌نشینی کند.

به نوعی نوع و سبک بازی رضا قوچان‌نژاد، همه فوتبالدوستان ایرانی را یاد بازی‌های خداداد عزیزی در تیم ملی انداخت.

هر چند تکنیک وی به پای خداداد نمی‌رسد، اما سرعت و جنگندگی او بیشتر از خداداد عزیزی نشان می‌داد تا کرش با حضور او، خیالش از بابت داشتن یک مهاجم سرعتی ـ انفجاری راحت شود.

این بازیکن ایرانی و هلندی که سابقه عضویت در تیم زیر ۱۹ ساله‌های هلند را نیز دارد، پیش از این در تیم «سنت ‌تروئیدن» در چارچوب لیگ دسته دو فوتبال بلژیک توپ زده و بتازگی با عقد قراردادی جدید، به تیم استاندارد لیژ این کشور پیوسته است تا در سطحی بهتر و بالاتر فوتبال خود را پی بگیرد.

حجت‌الله اکبرآبادی – دبیر گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.