خدمات دیتا در نسل چهارم موبایل ۲۰ درصد گران‌تر از نسل سوم است

خدمات دیتا در نسل چهارم موبایل ۲۰ درصد گران‌تر از نسل سوم است

در مقایسه قیمت‌گذاری دیتا در نسل سوم تلفن همراه مشخص شد طرح های مشابه در نسل چهارم تلفن همراه حدود ۲۰ درصد گران‌تر هستند.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، اما در همین حال نشانه‌هایی از کاهش قیمت تعرفه نسل چهارم در آینده در پی ایجاد بازارهای رقابت‌پذیر به چشم می‌خورد.
در کره جنوبی، شرکت مخابراتی SK، تعرفه خود را برای رقابت‌پذیر بودن کاهش داده است.
در گذشته طرح LTE 62 این اپراتور برای گوشی‌های هوشمند به قیمت ۵۵٫۰۴ دلار، ماهانه ۳ گیگابایت امکان دانلود را فراهم می‌کرد ولی در حال حاضر این مقدار به ۵ گیگابایت افزایش یافته است.
طبق تحقیقات موسسه ABI، قیمت‌گذاری‌های مشابه در بازار نسل چهارم موبایل در نروژ، هنگ کنگ و ایالات متحده آمریکا مشاهده می‌شود.
با مقایسه قیمت‌گذاری دیتا در بین این کشورها، ارزان‌ترین طرح دیتا ۴ گیگابایت در جهان در هنگ‌کنگ و توسط اپراتور CSL ارائه می‌شود که سرویس نسل چهارم خود را در نوامبر سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرده است.
برای خدمات دیتا در نسل سوم تلفن همراه پایین‌ترین تعرفه را می‌توان در سنگاپور یافت.اپراتور M1 در این کشور طرح دیتای نسل چهارم تلفن همراه را با با تعرفه قابل توجه ۹٫۶۲ دلار عرضه می‌کند.
تکنولوژی نسل چهارم تنها موجب افزایش سرعت دانلود در خدمات اپراتورها نمی‌شود بلکه ظرفیت را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین قیمت‌گذاری با انعطاف بیشتری صورت می‌گیرد.
با کاهش قیمت گوشی‌ها و وسایل مجهز به نسل چهارم، اپراتورها اشتیاق بیشتری برای افزایش سهم خود در بازار نسل چهارم خواهند داشت.
کاهش تعرفه‌ها یا افزایش حجم طرح‌های دیتا ممکن است موجب جلب مشترکین شود ولی از سودآوری و بازدهی بیشتر آنها برای اپراتورها باید اطمینان حاصل کرد.
تعرفه مکالمات صوتی همچنان بخش مهمی از درآمد اپراتورها را تشکیل می‌دهد. تعدادی از اپراتورها به ارائه VoLTE (Voice over LTE) پرداخته‌اند.
بنابر تحلیل ABI، این سرویس می‌تواند به غلبه بر کاهش متوسط درآمد حاصل از هر کاربر (ARPU) در بخش مربوط به مکالمات صوتی کمک کند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.