خدمات ماهر پولی شد

۳۱فروردین۱۳، فارس- مرکز ماهر برای پاسخ‌گویی به رخدادهای امنیتی رایانه‌ای ایجاد شده و قرار است در تهدیدات امنیتی به کمک بشتابد که با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کمک و خدمات مرکز ماهر به تهدیدشدگان فضای رایانه‌ای هزینه‌دار شد.

مرکز ماهر (مرکز امداد و هماهنگی رایانه‌ای) به عنوان مرکز CSIRT در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با هدف پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات داده و پاسخگویی به رخدادهای امنیت کامپیوتر ایجاد شده است.

این مرکز توجه ویژه خود را معطوف به اقدام متقابل با رخدادهای فضای تبادل اطلاعات کرده و قرار است در رخدادهایی رایانه‌ای که بخش‌های مختلف کشور را تهدید می‌کند، به یاری آنها بشتابد.

اکنون کمیسیون تنظیم مقرات ارتباطات در جلسه شماره ۱۵۷ مورخ ۲۳ بهمن درخواست سازمان فناوری اطلاعات در خصوص تصویب تعرفه ارایه خدمات «مرکز امداد و هماهنگی رایانه‌ای (ماهر)» را در راستای بند ۲-۴ سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات (افتا) بررسی و تعرفه خدمات مرکز مذکور را برای مدت یکسال تصویب کرد.

این کمیسیون همچنین مقرر کرد: پس از این مدت و ارایه گزارش روند اجرا توسط سازمان فناوری اطلاعات، موضوع دوباره در کمیسیون بررسی شود.

تعرفه مصوب از تاریخ ابلاغ لازم الاجراست.

خدمات در قالب سه بسته طلایی، نقره‌ای و برنزی ارایه می‌شود و برای استفاده از هر بسته تعرفه سالیانه (آبونمان) در نظر گرفته شده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.