خراسان رضوی دارنده ۱۱ درصد صادرات غیر نفتی کشور

۱۵م آذر ،

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۱۱ درصد صادرات غیر نفتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، رضا توفیقی در جلسه کارگروه توسعه و صادرات عنوان کرد: سهم صادرات غیر نفتی از ۸٫۸ میلیون دلار به یک میلیارد و ۹۱۸ میلیارد دلار رسیده و نسبت صادرات به واردات کشور ۸۷ درصد است.

وی گفت: صادرات باید ارزش افزوده داشته باشد که سبب ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصاد شود.

توفیقی از رشد و توسعه ۳۰ درصدی بازارهای استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: بازارهایی که از نظر جغرافیایی به کشور نزدیک‌ترند به صورت طبیعی بازار هدف خواهند بود هرچند باید توسعه بازارها مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها با هیات ترکمنستان صحبتهایی انجام و قرار شد ۵۰ درصد از پولی که قرار است به ازای خرید گاز به ترکمنستان بپردازیم، کالا صادر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ‌آمارهای مربوط به صادرات براساس اظهارنامه‌هاست و بعد از نوسانات قیمت ارز قیمت‌های واقعی توافقی می باشند که سبب جابه‌جایی‌هایی در آمارها شده است.

توفیقی همچنین عنوان کرد: از بانک‌ مرکزی خواسته‌ایم تا به نمایشگاه‌ها که نقش موثری در توسعه صادرات دارند ارز اختصاص بدهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.