خرده سیاره ای به بزرگی یک بلوک شهری از کنار زمین می گذرد

به گزارش خبرگزاری مهر، دوربین فضایی Slooh قرار است نزدیک شدن این خرده سیاره را که در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت زمان جهانی (۳:۳۰ بامداد به وقت تهران) رخ می دهند را پوشش دهد.

این خرده سیاره ۲۰۰۲ AM31 توسط مرکز تحقیقات خرده سیاره نزدیک زمین لینکولن کشف شده دارای ابعاد ۶۲۰ کیلومتر در ۱٫۴ کیلومتر است از فاصله چهارده برابر فاصله ماه از کنار زمین عبور کند.

۲۰۰۲ AM31 به علت اندازه و نزدیک بودنش به زمین به عنوان یک جسم نزدیک به زمین درنظر گرفته می شود.

باب برمان اظهار داشت: اجسام نزدیک به زمین تنها برای روانپریشانی که می خواهند موضوعات عجیب پیدا کرده و آنها را به آخرعمر زمین نسبت دهند جالب توجه نیست، عبور چنین خرده سیاره ای از نزدیک زمین برای تمام جامعه ستاره شناسی طی چنددهه گذشته جالب توجه بوده است.

وی افزود: به جای زندگی به عنوان یک سیاره منزوی بدون هیچ ارتباطی با سایر اجسام فلکی اکنون ما احساس می کنیم که این برخوردها یا عبور خرده سیاره ها تکامل بیوسفر ما را تغییر می دهد. به عبارت دیگر اینها رویدادهای مهمی برای عرصه نجوم تلقی می شوند.

خرده سیاره ۱۵۳۹۵۸ (۲۰۰۳ AM31) یکی از ۹ هزار خرده سیاره ای است که می تواند هر لحظه از کنار زمین عبور کند.

این خرده سیاره ۱۳٫۷ LD از سطح زمین فاصله دارد. LD یا lunar distances به برای بیان فواصل به کار برده می شوند. LD یا فاصله ماه فاصله این سیاره با زمین ، با فاصله ماه از زمین که ۳۸۴٫۴۰۱ کیلومتر بوده  سنجیده شده است.

خرده سیاره ها (Asteroids) سیارات بسیار کوچکی هستند که از صخره و فلز ساخته شده‌اند.آنها معمولاً اجسام نامنتظمی هستند و بر گرد خورشید حرکت می‌کنند. هزاران خرده در منظومه خورشیدی ما وجود دارند. بسیاری از آنها میان مدار مریخ و مدار مشتری قرار گرفته ‌اند و گرد خورشید می‌گردند.

دسته‌ای دیگر از آنها در مکان‌های دیگر منظومه خورشیدی یافت می‌شوند.به نظر می رسد علت اینکه اغلب آن‌ها در فاصله مریخ و مشتری دیده می شوند این است که احتمالاً در مدار بین این دو سیاره، سیاره دیگری نیز وجود داشته است که به علت جاذبه شدید مشتری متلاشی شده است و خرده سیاره ها پدید آمده باشند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.