خرید اتوبوس دوکابین چقدر هزینه دارد؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خرید اتوبوس دوکابین چقدر هزینه دارد؟

خرید اتوبوس دوکابین چقدر هزینه دارد؟

ممتازنیوز: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به این که هزینه خرید هر اتوبوس دوکابین بالغ بر یک میلیارد تومان است گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مهمترین دغدغه مسئولان شهری است و مطمئنا اگر فکری برای آن نشود به معضلی جدی در چرخه حمل و نقل عمومی تبدیل خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز، پیمان سنندجی در مراسم آغاز به کار ۱۳۹ دستگاه اتوبوس دوکابین در چرخه حمل و نقل عمومی که با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران و نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تهران در بوستان گفت و گو برگزار شد، گفت: درخصوص ناوگان اتوبوسرانی به شدت دچار مشکل هستیم چرا که بسیاری از اتوبوس های تک کابین شهر تهران مشخصات و ایده ال های مناسب برای همه گروه های جامعه را ندارد. کف اتوبوس های تک کابین شهر به حدی بلند است که یک جانباز، معلول، سالمند و یا فردی که کالسکه کودکش را به همراه دارد، امکان استفاده و سوارشدن بر این اتوبوس ها را ندارد.
وی با تاکید بر اینکه ورود اتوبوس های دوکابین تحولی در چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت بود، اظهار کرد: اتوبوس های دوکابین با توجه به شرایط و مشخصات ایده الی که دارد کارکرد بسیار مناسبی دارد و به عبارتی به لحاظ ایمنی و فنی ما را دلگرم کرد.
پیمان سنندجی با اشاره به اینکه مشخصات فنی ازجمله سیستم گرمایشی و سرمایشی اتوبوس های تک کابین یکی از معضلاتی است که باید برای رفاه شهروندان به آن رسیدگی کرد، افزود: در سال گذشته ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین به ناوگان حمل و نقل شهری وارد شده و امروز هم با ورود ۱۳۹ دستگاه اتوبوس، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین در سال جاری به چرخه حمل و نقلی پایتخت افزوده شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: باید در ناوگان شهر تهران نوسازی صورت بگیرد، چرا که بخشی از ناوگان فرسوده شده است. البته از دیگر سو با راه اندازی خطوط جدید نیاز به استفاده از اتوبوس های جدید داریم.
سنندجی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از اتوبوس های وارد شده در خط ۹ -بزرگراه امام علی(ع)- مورد استفاده قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در عین حال کمبود اتوبوس در خط ۷ این سامانه از میدان راه آهن تا تجریش یکی از درخواست های شهروندان است. با توجه به اینکه تعدادی از اتوبوس های وارد شده راست در بوده و در خط ۷ نیز اتوبوس های راست در مورد نیاز است در این خط نیز از آن استفاده می شود.
سنندجی گفت: تعدادی از این اتوبوس ها هم در خطوطی که در نیمه جنوبی شهر امکان تردد اتوبوس دوکابین در آن وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: در حال حاضر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران یکی از دغدغه های اصلی ماست، چرا که در این سال ها به دلیل عدم همکاری دولت نهم و دهم در خرید اتوبوس، سن ناوگان بالا رفته و اتوبوس ها نیازمند تعمیرات شده اند.
به گفته سنندجی بالغ بر ۲ هزار دستگاه اتوبوس شهر تهران عمری بالای ۸ تا ۱۰ سال دارند در عین حال ۱۲۵۰ دستگاه مینی بوس شهر تهران هم فرسوده بوده که طی سال گذشته تنها ۱۲۱ دستگاه مینی بوس نوسازی شد و به یکباره با قطع شدن اعتبارات روند نوسازی مینی بوس های شهر تهران نیز متوقف شد .
سنندجی تاکید کرد: اگر فکری به حال نوسازی اتوبوس های فرسوده شهر نشود، کارکرد ناوگان کاهش می یابد و گرفتار مسایلی مانند مشکل فعلی نوسازی مینی بوس های فرسوده خواهیم شد .


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.