خرید برنج از بورس کالا چگونه خواهدبود؟

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: تمام افراد دارای کد سهامداری می‌توانند از این نماد اقدام به خرید و فروش برنج کنند.

خرید برنج از بورس کالا چگونه خواهدبود؟

به گزارش ممتاز نیوز، جواد فلاح، مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران در گفتگو با شبکه خبر گفت: معاملات گواهی سپرده کالایی برنج در بورس کالای ایران در همان سامانه معاملاتی انجام می‌شود که سهام معامله می‌شود.

وی افزود: تمام افراد دارای کد سهامداری می‌توانند از این نماد اقدام به خرید و فروش برنج کنند.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: میزان معامله برنج در بورس حداقل یک کیلو است، اما اگر خریداری بخواهد برنج را از انبار بورس کالا تحویل بگیرد حتما باید حداقل صد کیلو برنج خریداری کرده باشد.

فلاح بیان کرد: برای ترخیص برنج از انبارخریدار باید در ابتدا به کارگزار خود درخواست دهد و بعد از اعلام کارگزار به انبار، خریدار برای تحویل برنج با انبار هماهنگ می‌شود. برای تحویل برنج باید شخص خریدار و یا نماینده قانونی که از طرف خریدار وکالت دارد به انبار مراجعه کند.

وی ادامه داد: انبار می‌تواند برنج سورت شده را با اخذ ۱۶درصد سود و دریافت هزینه پستی به منزل خریدار ارسال کند.

مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران گفت: قیمت برنج در بورس کالا مانند معاملات سهام است و هر روز بر اساس عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می‌شود، به همین دلیل ممکن است یک روز قیمت آن افزایش و یک روز قیمت برنج نسبت به روز قبل کاهش داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.