خرید دو شرکت نرم‌افزاری از سوی اینتل

۲۱اردیبهشت، همکاران سیستم- اینتل اقدام به خرید دو شرکت نرم افزاری کرده است تا بتواند پروفایل خود در حوزه رابط برنامه نویسی کاربردی (API) را تقویت کند.

شرکت اینتل اعلام کرده است توافق شرکت‌های آئه پونا (Aepona) و ماشری (Mashery) را برای خرید جلب کرده است. این شرکت‌ها که به ترتیب در بلفاست ایرلند و سان فرانسیسکوی آمریکا مستقر می باشند در زمینه عرضه و طراحی نرم افزارهای مدیریت رابط‌های برنامه نویسی کاربردی تخصص دارند.

شرکت اینتل می‌کوشد در حوزه مدیریت و نگارش رابط‌های برنامه نویسی خود را به ابزارها و قابلیت‌های بیشتری مجهز کند.

بر اساس این گزارش، ابزارهای مدیریت رابط‌های برنامه نویسی کاربردی که توسط شرکت آئه پونا و ماشری تولید می‌شود به قابلیت‌هایی در زمینه مکان‌یابی و دیگر قابلیت‌های مورد نیاز برای ارتباطات و فناوری‌های همراه مجهز است. بخش بسیاری از ابزارها و محصولاتی که توسط این دو شرکت تولید می‌شود، عمدتاً برای استفاده در ارتباطات و فناوری‌های همراه به کار می‌رود.

خرید این دو شرکت یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که رنی جیمز، رئیس سابق بخش نرم افزارهای اینتل به مدیرعاملی این شرکت انتخاب شد.

شرکت اینتل در بیانیه‌ای گفته است قصد دارد این شرکت‌ها را در شعبه خدمات خود ادغام کند. این شرکت در حال حاضر طیف وسیعی از ابزارهای برنامه نویسی را عرضه می‌کند که عمدتاً با محصولات سخت افزاری x86 سازگاری دارند. اینتل همچینی دارای یک سیستم عامل مستقل به نام ویندرایور (WindRiver) و یک اپ استور به نام اَپ آپ (AppUp) است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.