خرید طلا توسط بانک های مرکزی نصف شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد تقاضای جهانی طلا در سه ماه دوم ۲۰۲۴ میلادی به پایین ترین حد خود در ۴ سال اخیر رسیده است میزان خرید طلا توسط بانک های مرکزی و صندوق های سرمایه گذاری جهان در سه ماه دوم امسال به نصف کاهش یافته است.

خبراقتصادی:شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد تقاضای جهانی طلا در سه ماه دوم ۲۰۲۴ میلادی به پایین ترین حد خود در ۴ سال اخیر رسیده است.

به گزارش رویترز؛ شورای جهانی طلا افزود: میزان خرید طلا توسط بانک های مرکزی و صندوق های سرمایه گذاری جهان در سه ماه دوم امسال به نصف کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در ماه آوریل تنها در طول دو روز بیش از ۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش یافته است و این مساله تاثیر منفی بسیاری بر جایگاه این فلز گرانبها بین سرمایه گذاران بین المللی داشته است.

تقاضا برای مصرف طلا در جهان در سه ماه دوم امسال با حدود ۵۰ درصد رشد به بیش از ۱۰۸۳ تن رسیده که این تقاضا شامل خرید سکه، شمش و جواهرات بوده است.

ولی در این مدت میزان تقاضای طلا توسط صندوق های سرمایه گذاری و بانک های مرکزی جهان کاهش شدیدی داشته است. تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز در این مدت با ۱۲ درصد کاهش به کمتر از ۸۵۶ تن رسیده است.

شورای جهانی طلا افزود: بی شک امسال تقاضای جهانی طلا از لحاظ وزنی با کاهش ر وبرو شده است. نگرانی از تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای کاهش محرک پولی تاثیر بسیاری بر افت شدید قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر داشته است/سایت طلا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.