خرید و فروش پلاک خودرو در قطر!

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خرید و فروش پلاک خودرو در قطر!

خرید و فروش پلاک خودرو در قطر!

ممتازنیوز: یک سال قبل قیمت یک پلاک سه رقمی دارای اعداد غیرمشابه، ۱۸۰ هزار ریال قطر بود ولی هم اکنون این قیمت به حدود یک میلیون ریال قطر رسیده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، خرید و فروش پلاک های خودرو با اعدام ویژه به تجارتی سودآور تبدیل شده است.
روزنامه اماراتی البیان در گزارشی با عنوان “تجارت پلاک خودروها در قطر با ساختمان سازی رقابت می کند” نوشت: داشتن پلاک های ویژه و متمایز در قطر یکی از علاقمندی های بخشی از مردم این کشور است که هدف اساسی آن جلب توجه همگان و کسب سود است.
خرید و فروش این پلاک ها به تجارتی تبدیل شده است که سود آن حتی از سرمایه گذاری در بخش ساختمانی نیز بیشتر است.
یک سال قبل قیمت یک پلاک سه رقمی دارای اعداد غیرمشابه، ۱۸۰ هزار “ریال قطر” بود ولی هم اکنون این قیمت به حدود یک میلیون ریال قطر رسیده است.
اگر دو یا سه عدد پلاک سه رقمی، مشابه باشند در این صورت قیمت این پلاک به دو میلیون ریال قطر می رسد.
پلاک چهار رقمی که یک سال پیش قیمت آن حدود ۱۰ تا ۱۳ هزار ریال بود هم اکنون به ۶۰ هزار ریال رسیده است. در صورتی که دو رقم این پلاک چهار رقمی نیز مشابه باشند؛ قیمت آن به ۱۲۰ هزار ریال رسیده است. این قیمت یک و نیم سال قبل تنها ۱۸ هزار ریال بود.
به گزارش عصر ایران، دولت قطر مدت هاست از تولید و فروش پلاک های تازه خودرو اجتناب می کند به همین سبب قیمت انواع پلاک های خودرو در این کشور افزایش یافته است.
علاقمندان به این تجارت و دادوستد می گویند که توقف ورود پلاک های تازه به بازار و کم بودن پلاک های متمایز و ویژه سبب افزایش قیمت این پلاک ها می گردد و این در حالی است که تقاضا برای خریدن چنین پلاک هایی روز به روز در حال افزایش است.
نجیب المثیل مالک یک نمایشگاه اتومبیل در دوحه گفت: هم اکنون درخواست ها برای خرید پلاک های ویژه در قطر در حال افزایش است.
اداره راهنمایی و رانندگی قطر از مدت ها پیش فروش پلاک های چند رقمی را متوقف کرده به همین سبب هم اکنون خرید و فروش پلاک ها از رونق بالایی برخوردار است.
ابواحمد مدیر یک شرکت هم گفت که بخش بسیاری از مردم سرمایه گذاری را از بخش های مختلف از جمله ساختمان به خرید و فروش پلاک منتقل کرده اند.
قیمت پلاک سه رقمی هنگام آغاز فروش آن از سوی اداره عبور و مرور در سال ۲۰۰۴ تنها سه هزار ریال بود که هم اکنون به یک میلیون ریال رسیده است. در صورتی که دو عدد مشابه داشته باشد قیمت آن به دو میلیون ریال می رسد.
این خرید و فروش و تجارت تنها توسط جوانان انجام نمی شود بلکه بخش های سنی مختلف و حتی زنان هم با قدرت وارد این بازار شده اند. این موضوع سبب شده تا اداره عبور و مرور قطر به فکر چاپ و توزیع پلاک های تازه شد البته از طریق مزایده عمومی که این اقدام هم نیازمند قانون و آیین نامه های لازم آن است.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.