خسته نباشید حاوی پیام صلح است

کارگردان فیلم خسته نباشید گفت: این اثر سینمایی حاوی پیام صلح و دوستی به مخاطبان است و تلاش ما بر این بوده داستان این فیلم به درستی روایت شود.

ˈمحسن قراییˈ کارگردان فیلم سینمایی ˈخسته نباشیدˈ در نشست خبراین اثر سینمایی با اصحاب رسانه در ششمین روز از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در سالن سعدی برج میلاد دربارهٔ تغییرات ایجاد شده در نام کارگردان این اثر سینمایی یادآور شد: کنار رفتن افشین هاشمی از کارگردانی فیلم خسته نباشید کام همه عوامل این اثر سینمایی را تلخ کرد و عاجزانه از مسوولان می خواهم که نام وی را به عنوان کارگردان خسته نباشید به تیتراژ اضافه کنند.

وی در ادامه این نشست خبری دربارهٔ ارتباط خود با رضامیرکریمی تهیه کننده این اثر سینمایی یادآور شد: با میرکریمی که خود از کارگردانان سینمای ایران است در فیلم سینمایی یه حبه قند همکاری داشتم و در نهایت با پیشنهاد کارگردانی فیلم خسته نباشید از سوی این کارگردان سینما، در نهایت مراحل تولید خسته نباشید شکل گرفت.

این کارگردان کار اولی با بیان اینکه فیلم ˈ خسته نباشیدˈ با هزینه و امکانات محدود تولید شد تصریح کرد: تلاش ما بر این بود با هزینه اندک، اثری با کیفیت را خلق کنیم و تهیه کننده فیلم نیز به رغم کاهش هزینه ها، بر این مهم تاکید داشته و با جدیت در کنار گروه حضور داشت.

وی دربارهٔ نزدیکی فضای فیلم خسته نباشید با آثار رضا میرکریمی با تاکید براینکه هر فیلمنامه ای نوع کارگردانی خود را تعیین می کند، گفت: طبیعی است که این فیلم که طرحی از میرکریمی است به نوع کارگردانی های او نزدیک شده باشد.

قرایی در رابطه با جدایی باران کوثری از بازیگران سینما از این کار هم گفت: کوثری با دستمزدی بسیار پایین همکاری با ما را پذیرفت اما در نهایت به سبب بعضی اتفاقات وی از این پروژه کنار گذاشته شد.

کارگردان خسته نباشید! مراحل پیش تولید و انتخاب بازیگر برای این اثر سینمایی را مهم ارزیابی کرد و افزود: مقرر بود از بازیگران خارجی برای ایفای نقش زوج خارجی در این اثر سینمایی استفاده شود اما درنهایت این اتفاق رخ نداد و از جلال فاطمی و غوغا بیات برای ایفای این نقش دعوت به همکاری کردیم.

قرایی با یادآور اینکه استفاده از بازیگران چهره سبب دوم برای فروش یک اثر سینمایی در اکران است افزود: داستان یک اثر سینمایی سبب اصلی جذب مخاطب است و معتقدم فیلمی که قصه گو باشد می تواند همانند فیلم طلا و مس مخاطبان خود را در اکران پیدا کند.

قرایی پیام فیلمش را صلح، محبت و دوستی عنوان کرد و افزود: سعی کردیم در تمام فیلم این پیام نمایان باشد.

جلال فاطمی که در نقش رومن در فیلم خسته نباشید بازی می کرد گفت: من از سال ۵۴ در آمریکا بودم و بعد از ۲۰ سال به ایران بازگشتم و فیلمنامه ای را به حوزه هنری دادم و آنها استقبال کردند و به همین سبب تصمیم گرفتم که برای ساخت آن به ایران بیایم ولی همه آن وعده ها سراب بود و در ایران یک شرکت تبلیغاتی تاسیس کردم.

این بازیگر که اولین تجربه بازیگری اش در همین فیلم بود، گفت: در مقام کارگردانی فیلم های نخودی و بچگی ات را فراموش نکن را ساختم و این برای اولین بار است که در عرصه بازیگری فعالیت می کنم.

وی تجربه حضور در این اثر سینمایی را متفاوت و سخت ارزیابی کرد.

فرزاد باقری که در نقش حسین در فیلم بازی می کرد با اشاره به تجربه فعالیت در زمینه تئاتر در استان کرمان یادآور شد که تجربه بازی در فیلمی که تهیه کنندگی آنرامیرکریمی برعهده دارد افتخار آمیز است.

حسام محمودی دیگر بازیگر فیلم خسته نباشید نیز سابقه آشنایی اش با افشین هاشمی را سبب اصلی حضور در فیلم خسته نباشید دانست و یادآور شد که بازیگران پیش از آغاز فیلمبرداری این اثر سینمایی دو ماه به روخوانی فیلمنامه پرداخته اند.

رضا مرتضوی آهنگساز این فیلم هم سابقه آشنایی با این گروه را به یک تئاتر عنوان کرد و گفت: ملودی این فیلم کاملا شرقی و ایرانی است ولی از سازهای غربی استفاده کرده است.

سپیده عبدالوهاب هم که تدوین این فیلم را بر عهده داشت، سبب اصلی همکاری اش با گروه را جدای از نام میرکریمی، حضور افشین هاشمی و محسن قرایی دانست که قبلا هم با آنها سابقه همکاری داشته است.

وی با اشاره به حضور خود در بخش هایی از صحنه فیلمبرداری گفت: این فیلم یکی از آسانترین کارهایی بود که تدوین کردم ولی امروز که برای دومین بار آن را دیدم احساس کردم می گردد بخش هایی از آن را حذف کرد.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.