خطرات استفاده از این مواد آرایشی

استفاده از انواع لوازم آرایش چشمی مانند خط چشم‌های مایع یا مدادی و سرمه‌هایی که داخل چشم کشیده می‌شوند، مشکلاتی را برای خانم‌ها به وجود می‌آورد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،استفاده از انواع لوازم آرایش چشمی مانند خط چشم‌های مایع یا مدادی و سرمه‌هایی که داخل چشم کشیده می‌شوند، مشکلاتی را برای خانم‌ها به وجود می‌آورد.

این مواد شیمیایی قادرند با بافت داخلی پلک و اشک چشم تماس پیدا کنند و وقتی با اشک چشم مخلوط و به‌تدریج وارد سطح داخلی چشم شوند، با سفیدی و سیاهی چشم هم در ارتباط مستقیم قرار می‌گیرند و قرنیه و ملتحمه چشم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

جریان این مواد شیمیایی در نقاط مختلف چشم هم باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های چشمی می‌شود.

از سوی دیگر، متاسفانه این روزها استفاده و عرضه لوازم آرایش قاچاق، ناسالم و بی‌کیفیت هم زیاد شده است و تماس چنین موادی با چشم افراد که یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است،‌ خطر ابتلا به عفونت‌های چشمی، تورم و التهاب پلک، حساسیت‌های شدید و دردناک چشمی و سطح پلک‌ها یا گل‌مژه‌ و عفونت را به دنبال دارد.

استفاده از انواع لوازم آرایش چشمی مانند خط چشم‌های مایع یا مدادی و سرمه‌هایی که داخل چشم کشیده می‌شوند، مشکلاتی را برای خانم‌ها به وجود می‌آورد. این مواد شیمیایی قادرند با بافت داخلی پلک و اشک چشم تماس پیدا کنند و وقتی با اشک چشم مخلوط و به‌تدریج وارد سطح داخلی چشم شوند، با سفیدی و سیاهی چشم هم در ارتباط مستقیم قرار می‌گیرند و قرنیه و ملتحمه چشم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

جریان این مواد شیمیایی در نقاط مختلف چشم هم باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های چشمی می‌شود. از سوی دیگر، متاسفانه این روزها استفاده و عرضه لوازم آرایش قاچاق، ناسالم و بی‌کیفیت هم زیاد شده است و تماس چنین موادی با چشم افراد که یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است،‌ خطر ابتلا به عفونت‌های چشمی، تورم و التهاب پلک، حساسیت‌های شدید و دردناک چشمی و سطح پلک‌ها یا گل‌مژه‌ و عفونت را به دنبال دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مرضیه:

    من ازکرم پودر مای استفاده کردم صورتم کک ومک زده دیگه استفاده نمیکنم حتی داروخانه هم گفت محصولات مای استفاده اصلانکن نمیدونم برای کک ومکهام چکارکنم ؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.