خطرات سرطان سینه دردرازمدت

ارسال برای دوستان

سرطان سینه و خطرات طولانی مدت آن
تحقیقات طولانی مدت اخیر نشان داد: معمول‌ترین نوع سرطان سینه که کمتر از بقیه انواع این سرطان تهاجمی است پس از گذشت ۱۰ سال از ابتلا هنوز خطر مرگ و میر را به همراه دارد.
محققان گفتند: این یافته‌ها می‌تواند چگونگی درمان زنانی را که به این نوع سرطان مبتلا هستند را تحت تاثیر قرار دهد.

محققان با بررسی ۲۱ ساله تقریباً هزار زن در کالیفرنیا متوجه شدند نوع فرعی مولکولی سرطان سینه پیشگوی مستقل مرگ و میر بر اثر سرطان سینه است، به خصوص زنانی که دارای تومورهای لومینال A (نوع فرعی سرطان سینه که به نظر می‌رسد بهترین پیش آگهی را داشته باشد) هستند حتی پس از گذشت ۱۰ سال از تشخیص بیماری هنوز در معرض مرگ و میر هستند.
محققان کیزر پرماننته کالیفرنیای جنوبی نیز متوجه شدند: زنانی که HER2 غنی شده و تومورهای لومینال B داشتند حدوداً ۲ برابر بیش از زنانی که تومور لومینال A داشتند در معرض مرگ و میر در اثر سرطان سینه بودند.تومورهای سرطان سینه اغلب به ۴ نوع فرعی ملوکولی تقسیم می‌شوند: لومینال A که بهترین پیش آگهی را دارد و میزان زنده ماندن در آن بیشتر است.
لومینال B که عمدتاً در زنان جوانتر اتفاق می‌افتد و پیش آگهی کمی دارد.نوع فرعی سرطان سینه پایه‌ای که در زنان جوانتر و همچنین در زنان سیاهپوست شایع‌تر است و پیش آگهی کمی دارد. نوعی فرعی HER2 غنی شده که پیش آگهی نسبتاً کمی دارد و مستعد بازپیدایی یا گسترش بیماری به سایر قسمتهای بدن است.
از بین این چهار نوع فرعی بین ۴۲ تا ۵۹ درصد تمام موارد سرطان سینه را لومینال A تشکیل می‌دهد.زنانی که دچار سرطان سینه هستند- حتی زنانی که شکل تهاجمی این بیماری در آنها کمتر است، باید با پزشکان خود در مورد راههای درمان صحبت کنند.نتایج این تحقیقات در مجله Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention به چاپ رسید.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر شنبه ۸ مهر  مشاهده : ۸   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – زنان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.