خطر اپیدمی سرخک در ولز و انگلیس

۰۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز: مقامات داخلی «ولز» اخطار دادند که طی هفته قبل ۱۲۱ مورد تازه ابتلا به بیماری سرخک در این کشور گزارش شده و شمار مبتلایان افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، مقامات داخلی «ولز» با بیان این که نشانه‎ای از توقف شیوع سرخک در مناطق مختلف این کشور ملاحظه نمی‌شود،‌ اعلام کردند: تاکنون حدود ۹۰۰ مورد ابتلا به این ویروس در ولز گزارش شده و ردپاهایی از این بیماری حتی به مناطق مرزی انگلیس نیز رسیده است.

مسئولان بخش سلامت عمومی ولز نیز اظهار داشتند: از زمان شیوع این بیماری در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی، بیش از ۱۰ هزار تن در سرتاسر «ولز» واکسن سرخک را دریافت کردند و نیاز فوری است که کودکان بیشتری واکسینه شوند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

بنابراین گزارش، شیوع سرخک هرچند در شهر «سوانزی» بیشتر بوده اما تنها به این شهر منحصر نشده و به دیگر مناطق ولز نیز گسترش یافته است.

مسوولان درمانی ولز معتقدند: بیماری سرخک می‌تواند کشنده باشد اما با تزریق واکسن قابل پیشگیری است.

به گزارش روزنامه گاردین، تمامی گروه‌های درمانی در «ولز» دور‌ه‌های تزریق واکسن را برای مدارس در نظر گرفته‌اند تا قبل از تعطیلات تابستان تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان در برابر این بیماری واکسینه شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.