خطر تداخل گریپ فروت با بعضی داروها

۲۰م آذر ،

پزشکان در یک مطالعه تازه اخطار داده اند که عدم آگاهی دربارهٔ خطرات ترکیب بعضی از داروها با گریپ فروت می تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد.

ممتازنیوز: این پزشکان می گویند گریپ فروت از تجزیه بعضی داروها در روده و کبد جلوگیری می کند که این وضعیت به نوبه خود می تواند منجر به مسمومیت دارویی یا افزایش بیش از حد مقدار دارو در خون یا «اور دوز» شود.

به گزارش بی بی سی، متخصصانی که برای اولین بار متوجه این ارتباط بین گریپ فروت و بعضی داروها شده اند، می گویند: تعداد داروهایی که ترکیب آنها با این میوه ممکن است خطرناک باشد به سرعت رو به افزایش است.

گروه کارشناسان موسسه مطالعات سلامت «لاسون» در کانادا یادآور شدند: تعداد داروهایی که ترکیب آنها با این میوه خطرناک تشخیص داده شده در سال ۲۰۰۸ میلادی ۱۷ قلم دارو بوده اما اکنون در سال ۲۰۱۰ میلادی فهرست این داروها به ۴۳ قلم رسیده است.

این داروها شامل داروهای فشار خون، سرطان و کلسترول می باشند. همچنین داروهایی که برای کاهش فعالیت سیستم دفاعی بدن پس از عمل پیوند تجویز می شوند در ترکیب با گریپ فروت می توانند خطرناک باشند.

در این گزارش همچنین آمده است که جامعه پزشکی دربارهٔ ارتباط گریپ فروت با داروها اطلاعات لازم را ندارند. بعلاوه بعضی دیگر از مرکبات مانند نارنج و لیموترش نیز می توانند خطرات مشابهی را در پی داشته باشند.

منبع :پزشکان


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.