خط‌ونشان واشنگتن برای گروه‌های مسلحی که منافع آمریکا در عراق را هدف می‌گیرند

سفیر آمریکا در بغداد امروز، سه‌شنبه تهدید کرد، آمریکا، گروه‌های مسلحی که “آنها را ناقض قانون خواند که منافع این کشور در عراق را هدف می‌گیرند”، تحریم می‌کند.

خط‌ونشان واشنگتن برای گروه‌های مسلحی که منافع آمریکا در عراق را هدف می‌گیرند

به گزارش ممتاز نیوز، متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد در گفتمانی در حاشیه همایش خاورمیانه که در شهر اربیل برگزار شده، در اظهاراتی بی‌اساس ادعا کرد: “حملاتی که آمریکا را در عراق هدف می‌گیرند، از سوی گروه‌های فرای قانون انجام می‌شوند. ما از ایران و کشورهای مجاور می‌خواهیم به حاکمیت عراق تعدی نکنند!”

او اضافه کرد: حملاتی که اقلیم کردستان را هدف گرفت با هدف نابودی اوضاع در آنجا بود. او اشاره کرد، هدف از این حملات تنها آمریکا نیست بلکه اقلیم کردستان و دولت عراق است.

این سفیر آمریکایی بدون اشاره به مداخله‌گری‌ها و اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا ادعا کرد، کشورش از سال‌های دور برای پایان دادن به تهدیداتی که عراق را هدف می‌گیرند، تلاش می‌کند.

تولر درباره حملاتی که نیروهای ائتلاف در کردستان عراق را هدف گرفته و نیز نحوه تعامل با این حملات گفت: ما در حقیقت با این حملات و نیروهای مجری آن طبق حجم آن حملات برخورد می‌کنیم.

وی مدعی شد: من می‌خواهم شما را مطمئن کنم که تحریم‌های ما همه گروه‌های ناقض قانون که منافع آمریکا و عراق را هدف می‌گیرند، شامل خواهد شد و هدف از این تحریم‌ها تبدیل رفتارها و رویکردهای گروه‌هایی است که تهدیداتی دائمی بر امنیت و ثبات عراق هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.