خط تولید رانا افتتاح شد

خطوط تولید انبوه دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو موسوم به “رانا” با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن وتجارت، نمایندگان مجلس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، صبح امروز ۲۷ خردادماه، معاون اول رییس جمهور و هیات همراه ضمن بازدید از ایران خودرو با فرآیند طراحی و تولید خودرو رانا آشنا شدند و تولید این محصول را برگ زرین دیگری از افتخارات صنعت خودرو کشور در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانستند.



جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح خطوط تولید دومین خودرو ملی ایران خودرو به نام رانا گفت: رانا دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو و در راستای توسعه برند ملی و پلتفرم های ایران خودرو طراحی و تولید شده است.

وی افزود: این خودرو با هدف افزایش ارزش سهام ایران خودرو و توسعه سهم این شرکت در بازار داخلی و بازار های هدف صادراتی و با استاندارد ایمنی بالا و در حد سه ستاره و استاندارد آلایندگی یورو (۳ ، ۴ و ۵ ) به بازار عرضه می شود.

نجم الدین خاطر نشان ساخت: این خودرو، ارزان ترین محصول کلاس سی برند ایران خودرو با سطح تجهیزات رفاهی و عملکردی مناسب در حدود قیمتی ۱۵ میلیون تومان هدف گذاری شده است.

وی تاکید کرد: در رانا از موتور های ۶٫۱ لیتری بنزینی و خانواده موتور ملی ۴٫۱ ، ۷٫۱ و ۵٫۱ لیتری دیزل به همراه گیربکس های دنده ای و اتوماتیک بهره گیری خواهد شد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: این خودرو مجهز به کسیه های هوای راننده و سرنشین ، ترمز ای بی دی و ضد قفل ، شیشه بالا بر برقی جلو، آیینه های جانبی برقی، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی، ریموت کنترل و کولر است.

وی یاد آورشد: تولید رانا در سایت های داخلی و سایت های بلاروس، آذربایجان، مصر، سوریه، سنگال و ونزوئلا برنامه ریزی شده است و در افق صادراتی محصول، منطقه غرب آسیا و خاورمیانه، روسیه و حوزه کشور های مشترک المنافع ، غرب آفریقا ، آمریکای جنوبی ، شمال آفریقا و حوزه خلیج فارس دیده شده است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.