خط قرمز پلیس برای استفاده از سرویس مدرسه

به گزارش ممتازنیوز، سرهنگ محسن مهرایی با اشاره به بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ شکوفه‌ها در سراسر کشور گفت: پلیس آمادگی لازم را برای تسهیل ترافیک و تامین ایمنی آمد و شد دانش‌آموزان را دارد و امروز همزمان با آغاز جشن شکوفه‌ها ماموران پلیس نیز تا پایان عادی سازی ترافیک در مهرماه در آماده باش به سر می‌برند.
وی ادامه داد: از امروز نیروهای پیاده و گشتهای پلیس در اطراف مدارس و معابر اصلی شهر مستقر شده و علاوه بر جلوگیری از ایجاد ترافیک با تخلفات برخورد می‌کنند.
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور از والدین خواست هنگام رساندن فرزندان‌شان به مدرسه از توقف در اطراف مدارس به ویژه توقف‌های دوبله خودداری و همیشه خودرو را چند متر پایین تر از درب مدرسه پارک کنند ضمن اینکه با هماهنگی شهرداری‌ها محل‌هایی برای سوار و پیاده شدن دانش‌آموزان در اطراف مدارس شناسایی و امین سازی شده است.
به گفته سرهنگ مهرایی، والدین در صورت امکان برای جلوگیری از بروز حوادث و ترافیک در سطح شهر از سرویس مدرسه استفاده کنند و دانش‌آموزان خود را از طریق سرویس جابجا و به مدرسه منتقل کنند. البته خانواده‌‌ها در مقابل سرویس مدارس دارای حق و حقوقی هستند که باید به آنها آشنا باشند تا ایمنی فرزندشان تامین شود.
وی، نداشتن معاینه فنی و ارتکاب تخلفات را خطوط قرمز پلیس در رابطه با سرویس مدارس عنوان کرد و گفت: داشتن سرویس ایمن و راننده قانونمدار حق دانش‌آموزان و والدین است به همین دلیل پلیس از والدین می‌خواهد برای آمد و شد فرزندان‌شان حتماً از سرویسهای مدارس مجاز استفاده کنند.
رئیس پلیس ترافیک شهری راهور از رانندگان خواست با توجه به افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در مهر ماه از ترددهای غیرضرور در سطح شهر حتی‌الامکان تا ۱۵ مهر ماه خودداری کند و همکاری لازم را با ماموران داشته باشند.
مهرایی تاکید کرد:‌ در مهرماه ساعت پیک ترافیک تغییر کرده و در صبحها از ۷ تا ۹ صبح، ظهرها ۱۲ تا ساعت ۱۳:۳۰ و عصرها از ۱۶:۳۰ تا ۱۹ ادامه دارد. البته پیش بینی می‌کنیم در روزهای ابتدایی مهرماه ترافیک عصرگاهی با ترافیک شبانگاهی پایتخت به یکدیگر متصل شده و شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در برخی از نقاط باشیم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.