خط لوله انتقال گاز ایران؛ عامل پیوند اقتصاد آسیا

یک کارشناس ارشد مسائل اقتصاد انرژی تصریح کرد: خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان و هند که به خط لوله صلح مشهور است، همچنان مورد توجه کشورهای منطقه از جمله روسیه است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، وقاری گفت: رئیس جمهور پاکستان و وزیر امور خارجه این کشور و همچنین وزیر انرژی این کشور هم بر تکمیل این خط لوله تاکید دارند و رئیس جمهور روسیه هم قرار است به زودی به پاکستان سفر کند و علاقمند است که روسیه هم در این طرح مشارکت کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده است که گاز را از سال آینده در مرکز پاکستان می تواند تحویل این کشور دهد و هند هم اگر چه هم اکنون کم تحرک شده است اما در میان مدت به دلیل نیاز خود مجبور خواهد شد به این طرح ملحق شود.

وقاری گفت: کشور های منطقه حاضرند در این طرح مشارکت کنند و اگر این خط لوله انتقال گاز تا چین هم کشیده شود می تواند به پیوند اقتصادی آسیا کمک کند.

وی افزود: اقتصاد آسیا همچنان تحت تأثیر تحولات آمریکا و حوزه یورو قرار دارد و چشم انداز مثبتی از  این لحاظ دیده نمی شود اما کشورهای آسیایی می توانند با همکاری درون قاره ای به فرصتهای خوبی برسند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.