خواستگاری اینترنتی روش تازه شیادان

۵ م دیماه ،

یک آسیب شناس اجتماعی با اشاره به خطرات دوستی های اینترنتی گفت : سوءاستفاده، اخاذی و کلاهبرداری از دختران شگرد تازه خواستگاران در فضای مجازی است.
دکتری مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : روابط پنهانی میان دختر و پسر که در فضای مجازی شکل می گیرد ناشی از عشق های دروغین و زودگذر است و دو طرف به وعده هایی که در ابتدای دوستی داده می شوند پایبند نیستند.
وی افزود : متاسفانه در این روابط دختران بیشتر قربانی می شوند و به راحتی فریب وعده های طرف مقابل خود را می خورند و بسیار زود احساس می کنند که او مرد رویاهایش است. قتل ، تجاوز و اخاذی از جمله جرایمی است که در این دوستی ها رقم می خورد.
این استاد دانشگاه به نقش خانواده ها در پیشگیری از این شکل گرفتن این دوستی ها اشاره کرد و گفت : انتخاب در این دوستی ها بر اساس معیارهای مادی و ظاهری مانند زیبایی، مدل خودرو …..است که تجربه نشان داده این معیارها ملاک یک رابطه پایدار نیست. در این میان والدین نقش مهمی در پیشگیری دارند. آنها باید در صورت روبرو شدن با چنین مواردی با یک مشاور مجرب صحبت کنند. چرا که آگاهی، آشنایی و داشتن علم نوین تربیتی برای هدایت فرزندان امری ضروری است. بنابراین آنچه تأثیرگذار و پاسخگو است شیوه های صحیح برخورد است.
وی خاطر نشان کرد، جوانان باید توجه داشته باشند که ازدواج هایی موفق است که از طریق خواستگاری رسمی و با حضور خانواده صورت بگیرد و دوستی برای آشنایی قبل از ازدواج روشی برای فریب است. از سوی دیگر بعضی از این مجرمان فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرده و با این روش به سوءاستفاده از قربانیان خود می پردازند.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.