خواندن با رنگ‌های معکوس

جام جم آنلاین: بسیاری از کاربران معتقدند خواندن متون مشکی در صفحات با زمینه سفید، عوارض زیادی را برای چشم به‌همراه دارد.

همچنین بسیاری از کاربران دیگر نیز بر این عقیده‌اند که نمایش متون مشکی‌ روی صفحات سفید، نیازمند انرژی بیشتری است.

این مصرف انرژی بیشتر موجب کاهش عمر باتری لپ‌تاپ‌ها می‌شود و در نهایت به عقیده برخی کاربران دیگر نیز خواندن این متون در فضاهای پرنور همچون زیر نور خورشید بسیار سخت و مشکل است.

شاید بسیاری از این عقاید کاملا شخصی باشد و طبق سلیقه هریک از کاربران متفاوت باشد، اما چیزی که مهم است این که کاربران بسیار زیادی این عقاید را دارند و باید به آنها نیز توجه داشت.

مایکروسافت نیز به این خواسته‌ها اهمیت داده و در نسخه جدید نرم‌افزار Word 2013 امکان تغییر در چگونگی نمایش متون روی صفحات را در اختیار کاربران قرار داده است.

به کمک این قابلیت، کاربران می‌توانند براحتی هنگام خواندن متون در این نرم‌افزار، رنگ‌ها را وارونه کنند تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، راه‌حل مناسبی را نیز برای رفع مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم به‌کار گرفته باشند.

با استفاده از این قابلیت، چنانچه متون شما مشکی‌رنگ و صفحه سفید باشد، رنگ‌ها وارونه‌شده و متن‌های سفید رنگ و نورانی روی زمینه مشکی‌رنگ نمایش داده خواهد شد.

فعالسازی این روش به‌این شرح است:

۱ـ‌ نرم‌افزار Word 2013 را اجرا و فایل موردنظرتان را در آن فراخوانی کنید.

۲ـ به تب View مراجعه کنید.

۳ـ روی گزینه Read Mode کلیک کنید تا حالت نمایش به‌صورت مطالعه برای شما فعال شود.

۴ـ در این حالت برای تمرکز بیشتر شما روی متن، تمام منوها پنهان‌شده و کل فضای صفحه‌ به نمایش متن موردنظر اختصاص می‌یابد. در حالت مطالعه، متون شما به‌طور پیش‌فرض در صفحه‌ای با رنگ زمینه سفید نمایش داده می‌شود که برای اعمال تغییر در آن می‌توانید روی گزینه View کلیک کرده، سپس از منوی Page Color گزینه Inverse را فعال کنید.

۵ـ با انتخاب حالت فوق، صفحه از سفید به مشکی تغییر رنگ داده می‌شود و متن روی آن نیز سفید می‌شود.(جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.