خواننده‌ها موفق‌ترند یا بازیگران؟

۰۵خردادماه،

گزارشی دربارهٔ بازیگران خواننده و خوانندگان بازیگر/

شاید چند سال پیش در عرصه موسیقی کشور، آنچه در نگاه اول مورد توجه قرار می‌گرفت، حضور یک آهنگساز و خواننده موسیقی در سینما و تلوزیون بود. اما این روزها دیدن اهالی موسیقی در سینما و بازیگران در عرصه موسیقی به روالی عادی مبدل شده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، چند روزی است که نام و چهره سیروان خسروی از خوانندگان و آهنگسازان بنام موسیقی پاپ را بر روی آگهی های تبلیغاتی مجموعه “رالی ایرانی” همراه با دیگر بازیگران سینما می بینیم.

شاید چند سال پیش آنچه در نگاه اول مورد توجه قرار می گرفت، حضور یک آهنگساز و خواننده موسیقی در عرصه سینما و تلوزیون بود. اما این روزها دیدن اهالی موسیقی در سینما و بازیگران در عرصه موسیقی به روالی عادی مبدل شده است.

شاید مهم ترین چهره ای که در سالهای قبل در هر دو عرصه موسیقی و سینما به فعالیت پرداخت، محمدرضا گلزار باشد.

نوازنده گیتاری که در اواسط دهه ۷۰ و همراه با گروه موسیقی آریان به سرعت مطرح شد و چندی بعد با فیلم سینمایی «سام و نرگس»بر روی پرده نقره ای سینما حاضر شد.

گلزار در مدت زمان کوتاهی به سوپر استار سینمای ایران مبدل شد و بازی او در هر فیلمی مخاطبان بسیاری را به سینماها می کشاند.

با آنکه گلزار دیگر به آریان بازنگشت، اما حضور خود را در عرصه موسیقی با گروه موسیقی Rezzar ادامه داد.

اما گویا گروه آریان پلی برای حضور در سینما شده بود؛ چند سال پیش نیز سیامک خواهانی، از دیگر اعضای گروه آریان با بازی در فیلم «سنتوری»دیگر عضو این گروه بود که در عرصه سینما حاضر می شد.

“کارن همایونفر” نیز از دیگر موزیسن هایی بود که با بازی در فیلم «اسب حیوان نجیبی است» تجربه حضور در سینما را پیدا کرد.

چندی پیش نیز نام رضا صادقی در فیلم ‌«بی‌خداحافظی»به عنوان یکی از خوانندگانی که تجربه حضور در سینما را پیدا کرده بود، مطرح شد.

البته در این میان نمی توان نام رضا یزدانی را از قلم انداخت. این بازیگر با حضور در فیلم “طهران- تهران” که فیلمی دو اپیزودی به کارگردانی داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور است، در اثر کرم پور به عنوان بازیگر نقش اول و البته خواننده حضور داشت.

در سوی دیگر حضور بازیگران به عنوان خواننده و نوازنده نیز جالب توجه بود.

مهران مدیری که در سال های اخیر معمولا به عنوان خواننده در تیتراژ سریال هایش حضور داشت، فعالیت خود را در زمینه موسیقی در گروه دارکوب به شکلی جدی تر ادامه داد.

البته مدیری تنها خواننده گروه دارکوب نبود؛ حامد بهداد نیز از دیگر بازیگران سینما بود که در این گروه موسیقی حضور داشت. گروهی که علاوه بر خواندن قطعات موسیقی پاپ توجه جدی به موسیقی محلی نیز داشت.

البته علاوه بر مهران مدیری، رضا عطاران نیز در مجموعه های تلوزیونی و فیلم های سینمایی سابقه خواندن را داشت.

محمد رضا هدایتی نیز از جمله بازیگرانی است که فعالیت در زمینه موسیقی را به صورت جدی دنبال می کند؛ این بازیگر علاوه بر آلبوم «ماه می‌خندد»که چندی پیش روانه بازار کرد، سابقه انتشار یافتن چند آلبوم دیگر را در پرونده موسیقایی خود داشت.

از دیگر بازیگران سینما و تلوزیون که در عرصه موسیقی حضور داشتند می توان به امین حیایی با آلبوم «باران»و شهاب حسینی با آلبوم «رایا»اشاره کرد.

در این میان بودند بازیگرانی که ترجیح دادند در عرصه سینما باشند و هنر موسیقی را نیز گاه گداری دنبال کنند.

حسام نواب صفوی از جمله این اشخاص بود که حتی به عنوان نوازنده در کنسرت فرزاد فرزین نیز حضور پیدا کرد.

چندی پیش نیز یکی از کنسرت های سینمایی سالیان اخیر با اجرای گروه هوران برپا شد که در آن کوروش تهامی با نواختن دف، جمشید مشایخی با دکلمه‌خوانی و لاله اسکندری با کارگردانی هنری‌ درآن حضور داشتند.

سال قبل نیز بهرام رادان با آلبوم روی دیگر پا به عرصه موسیقی گذاشت.این آلبوم گویا چنان به مذاق رادان خوش آمد که تصمیم گرفت تا به صورت کاملا حرفه ای در موسیقی به فعالیت خود ادامه دهد.

علاوه بر حضور پررنگ بازیگران سینما به عنوان خواننده، بودند بازیگرانی که با دکلمه خوانی تجربه حضور در عرصه موسیقی را پیدا کردند.

دکلمه‌خوانی‌های زنده‌یاد خسرو شکیبایی در آلبوم‌های صدای پای آب، مهربانی‌ها، نشانی‌ها، پری‌خوانی، نامه‌ها و حجم سبز و این اواخر در ۴۰ حکایت از گلستان سعدی و پرویز پرستویی در آلبوم زنده یاد و دکلمه‌های زنده‌یاد حسین پناهی با لهجه و صدای خاصی که از آن جمله است. نیکی کریمی هم اشعاری از فروغ فرخزاد را چندی پیش دکلمه کرده بود و تازگی ها هم لعیا زنگنه متن فال حافظ را دکلمه کرده است که علاقه مندان از طریق شماره تلفن های مخصوص می توانند به آن دسترسی پیدا کنند. 

موفقیت یا عدم موفقیت ورود اهالی سینما به دنیای موسیقی و حضور اهالی موسیقی در سینما، نکته ای است که تایید یا رد آن به عهده مردم کشورمان است. 

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.