خواننده ترانه ˝والس تنسی˝ در ۸۵ سالگی درگذشت

۱۷م دیماه ،

پتی پیج، خواننده شناخته شده و سرشناس آمریکایی که با خواندن ترانه بسیار معروف ˝والس تنسی˝ در دهه ۵۰ میلادی به شهرت فراوانی رسید، در ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش هنرآنلاین، نام اصلی این خواننده که در سال ۱۹۲۸ میلادی و در یک خانواده فقیر به دنیا آمد، “کلارا آن فولر” بود و صدایش نیز پس از پخش از یک رادیوی محلی کشف شد.

بنابر این گزارش، چهار آهنگ این خواننده در زمان خودش در صدر لیست آهنگ‌‌های پر طرفدار آمریکا قرار گرفت که ترانه‌های “والس تنسی” و ترانه طنز “قیمت آن سگ پشت ویترین چند است؟” از آن جمله بود.

این خواننده معروف در یک مصاحبه تلویزیونی در سال ۱۹۹۹ دربارهٔ نحو ورود خود به دنیای موسیقی گفت: “من در اوکلاهما زندگی عادی داشتم و نمی‌خواستم خواننده بشوم، اما یک روز به من گفتند که خوب می‌خوانم و بعد همه چیز پشت سر هم اتفاق افتاد.”

پتی‌پیج با کمپانی مرکوری که از تهیه‌کنندگان معروف موسیقی بود، قراردادی امضاء کرد و ستاره آن‌ کمپانی شد به طوری‌که آن‌ کمپانی بیش از یکصد میلیون صفحه با صدای پتی‌پیج فروخت.

به نوشته بی‌بی‌سی، ترانه “والس تنسی” در سال‌‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۱ در صدر آهنگ‌‌های محبوب آمریکا بود و آخرین ترانه‌ای است که بیش از یک میلیون نسخه از نت چاپ شده‌اش فروخته شد. زیرا در آن دوران دوست‌داران ترانه‌ها، نُت آهنگ مورد علاقه خود را می‌خریدند و با ساز‌های خودشان آن را می‌نواختند.

حدود یک سال هم پتی‌پیج یک برنامه تلویزیونی داشت که برای آن در سال ۱۹۵۹ میلادی نامزد دریافت جایزه اِمی شد. او همچنین در سال ۱۹۹۸ میلادی به خاطر آلبومی که از یک اجرای زنده او تهیه شده بود، جایزه گِرَمی گرفت.

از بعد از ۱۹۶۰ میلادی که موسیقی راک ‌اند رول در آمریکا محبوب شد، از محبوبیت موسیقی و سبک پتی‌پیج کاسته شد و در دهه‌‌های بعد او بیشتر موسیقی کانتری خواند و در آمریکا تور موسیقی برگزار می‌کرد.

پتی‌پیج در سینما هم نقش‌آفرینی کرد. از جمله در فیلمی به نام “المر گنتری” که در آن با “برت‌لنکستر” همبازی بود.

گفتنی است، قرار بود در ماه آینده میلادی (اواخر بهمن‌ماه) به خاطر یک عمر فعالیت هنری در مراسم گِرَمی از این خواننده تقدیر شود.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.