خودروسازان از ادغام چه می خواهند؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودروسازان از ادغام چه می خواهند؟

خودروسازان از ادغام چه می خواهند؟

ممتازنیوز: عضو انجمن قطعه سازان در خصوص ادغام دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا گفت: با توجه به شرایط کنونی صنعت خودرو حتی دو مدیریت نیز برای اداره این دو شرکت خودروسازی کافی نیست لذا ادغام این شرکت ها و وجود یک مدیر برای اداره آن راهکار مناسبی برای بهبود صنعت خودرو نیست.

ابوالقاسم آروند در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: چنانچه ادغام دو شرکت خودروسازی همراه با تغییر مدیریت و روی کار آمدن یک مدیر توانمند و عالی باشد، ادغام راهکار مناسبی خواهد بود اما در صورتی که شرکت ها ادغام شوند و تغییری در مدیریت آن ایجاد نشود، بنده نتایج آن را چندان مثبت ارزیابی نمی کنم.
وی در ادامه تصریح کرد: خودروسازی نیازمند وجود مدیرانی خبره تر است و با وجود مدیران کنونی ادغام ایران خودرو و سایپا در مقایسه با دیگر شرکت های خودروسازی در سراسر جهان چندان قابل قبول نخواهد بود.
این عضو انجمن قطعه سازان عنوان کرد: در دیگر کشورها ادغام شرکت ها برای تعدیل و بهینه سازی نیرو صورت می گیرد به عنوان مثال نیروهای مازاد در بخش حسابداری شرکت تعدیل می شوند و تنها نیروهای مفید بر سر کار خود باقی می مانند اما در خودروسازی ایران به دلیل اینکه بیشتر نیروها سفارش شده هستند، تعدیل نیرو آن طور که باید صورت نمی گیرد.
وی همچنین اظهار داشت: برای ادغام سایپا و ایران خودرو ابتدا باید مدیران این دو شرکت خودروسازی دلایل و اهداف خود را مشخص کرده سپس ادغام را آغاز کنند.
آروند در پایان خاطرنشان کرد: افزایش همکاری دو شرکت ایران خودرو و سایپا قطعاً راهکار مناسب تری نسبت به ادغام خواهد بود و موجب رشد خودروسازی می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.