خودروسازان به جلسه هیات دولت رفتند

۱۳م دیماه ،

خودروسازان به جلسه هیات دولت رفتند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دو خودروسازی بزرگ کشور در جلسه امروز دولت مشکلات و مسائل خود را اعلام کردند.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از موج، مهدی غضنفری پیرامون دلایل افزایش مجدد قیمت خودرو با اعلام این مطلب اظهار داشت: دو خودروسازی بزرگ کشور در زمینه های تامین قطعات، بومی سازی صنعت و بهبود کیفیت ارتقاء قابل ملاحظه ای داشته و مشکلاتی در زمینه تامین ارز، سرمایه در گردش و قیمت گذاری دارند.
وی با اشاره به تقدیر دولت از اقدامات شرکت های خودروسازی تصریح کرد: این شرکت ها باید علاوه بر حفظ تولید و اشتغال، زمینه ای برای افزایش صادرات را مهیا کنند.
غنضفری در خصوص افزایش قیمت ها و راهکار مقابله با آن بیان کرد: چنانچه تولید خودرو به سقف مجاز رسیده و بهبود کیفیت بیابد، قطعا بعضی معضلات رفع خواهد شد.
غنضفری با بیان این مطلب که دولت تصمیمی برای تغییر قیمت خودرو ندارد، اذعان داشت: کمیته ای با حضور اعضای اقتصادی دولت تشکیل شده تا علاوه بر تامین ارز مبادله ای خودروسازان در خصوص رفع مشکلات این صنعت تصمیم گیری کنند.
به گفته این عضو کابینه دولت دهم، از نظر دولت تنها قیمت سازمان حمایت مبنای کنترل بازار خودرو خواهد بود و هرگونه افزایش قیمتی اگر برخلاف قیمت های اعلام شده صورت بگیرد، باید با آنها برخورد شود.
غنضفری گفت: بعضی از افزایش قیمت ها در حاشیه بازار و توسط خریداران خودرو صورت می گیرد که این مسئله از کمبود عرضه ناشی می گردد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت تنظیم بازار به ویژه در خصوص بعضی اقلام افزود: خوشبختانه ذخایر کالاهای اساسی کشور در حد مطلوب است و موجودی اقلامی نظیر گوشت قرمز و مرغ به حدی است که ما می توانیم آنها را صادر کنیم.
وی همچنین از آغاز مجدد مطالعات و بررسی های کارشناسانه وضعیت بازار برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد، اما آماده باش برای اجرای فاز دوم این قانون را تائید نکرد.

چهارشنبه ۱۳ دى   ۱۴:۰

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.