خودروهایی که در سکوت شتاب می‌گیرند

جام جم آنلاین: روزگاری صحبت از مسابقات رالی تداعی‌کننده زوزه خودروها، دود، روغن و سر و صدای فراوان بود. اما این روزها مسابقات رالی خودروهای الکتریکی کم‌کم دارد ذهنیت‌ها را عوض می‌کند.

خودروهایی که با سرعت زیاد، اما در سکوت کامل به شما نزدیک می‌شوند و سریع از مقابل چشمان‌تان می‌گذرند، آن حال و هوای قدیم را ندارد، اما واقعیتی است اجتناب‌ناپذیر که دنیای آینده را رقم می‌زند.‌

در شش سال گذشته، شرکت مانستر تاجیما ‌(Monster Tajima) مسابقات‌ رالی پرچالش و باشکوهی را با خودروهای مسابقه‌ای کمپانی سوزوکی تجربه کرده است.

حالا این شرکت یک خودروی مسابقه کاملا الکتریکی رابرای مسابقات پایکزپیک ۲۰۱۲ آماده کرده است.

مسابقات پایکزپیک، محلی برای عرض‌اندام انواع خودروهای الکتریکی مسابقه‌ای است و قرار است محلی باشد برای عرض‌اندام کسانی که به ساخت خودروهای آینده اشتغال دارند.

در سال ۱۹۹۰، شرکت خودروسازی پژویک فیلم پنج دقیقه‌ای را ازمسابقه رالی تهیه کرد، در این فیلم راننده فنلاندی اری واتانن (Ari Vatanen) به سرعت جاده‌های کوهستانی سنگفرش نشده خطرناکی را می‌پیمود که کنترل خودرو از دستش خارج شد. وی بعد از چند بار غلتیدن به دره سقوط می‌کند.

‌با گذشت ۲۲ سال از آن حادثه، حالا دیگر مسیرهای کوهستانی سنگفرش شده‌اند و برای ایمنی و حفظ جان رانندگان رالی، نرده‌هایی در لبه خارجی هر کدام از پیچ‌های تند نصب شده است. در پاییز سال گذشته جاده پایکزپیک به‌طور‌کامل آسفالت شد.

تاجیما رییس و مدیرعامل شرکت سوزوکی اسپورت (شرکت تولیدکننده قطعات خودروی مسابقه در حال حاضر مانستر اسپورت نامیده می‌شود) در سال ۱۹۹۳ برای اولین‌بار در مـسابقات رالی پایکزپیک شاهد برنده شدن خودروی شرکت خود بود.

از سال ۲۰۰۶ به بعد شرکت مانستر هر سال به صورت پی‌در‌پی در مقام نخست قرار داشت. اما حالا تاجیما با یک چالش بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

امسال، مانستر برای شرکت دادن خودروهای کورسی الکتریکی در مسابقات رالی پایکزپیک با گروه APEV (انجمنی برای ارتقا‌‌ و تبلیغ خودروهای الکتریکی) همکاری می‌کند.

در سال ۲۰۱۱، ایکوئوهاناوا (IkuoHanava) با یک خــودروی الکتریکی در مسابقات رالی با زمان ” ۰۱ :’۲۰ : ۱۲ برنده شد که سریع‌تر از مسابقه ۲۰۱۰ بود و نشان می‌دهد که چگونه خودروهای الکتریکی به سرعت در حال بهتر شدن هستند.

مسابقاتی مانند پایکزپیک با مسیر ۲۰ کیلومتری پرچالشی که دارد فرصت ایده‌آلی را برای آزمایش خودروهای کورسی الکتریکی فراهم می‌کند.

گروه مانسترتاجیما تلاش‌های زیادی را در زمینه طراحی این خودرو انجام داده‌اند. مسابقات چند ماه دیگر یعنی تیر‌ماه آینده برگزارمی شود. آیا خودروی مانستر تاجیما، این شاه کوهستان می‌تواند باز هم به مقام قهرمانی برسد؟

gizmag – مترجم :‌نرگس عبداللهی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.