خودروهای چینی در بازار آمریکا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودروهای چینی در بازار آمریکا

خودروهای چینی در بازار آمریکا

پای چینی ها به بازار خودرو آمریکا هم باز می شود. بی وای دی خودروساز چینی می گوید از سال ۲۰۲۲ در آمریکا خودرو سواری هم می فروشد.

به گزارش ممتازنیوز، از سال آینده خودروهای چینی سر از نمایشگاه ها و فروشگاه های خودرو آمریکا در می آورد. شرکت خودروسازی بی وای دی که حمایت وارن بافت، غول سهام آمریکا را با خود دارد، از سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفته ۴ مدل از خودروهای خود را در معرض فروش قرار دهد. استلا لی که قائم مقام بی وای دی است قرار است کسب و کار در آمریکا را هدایت کند. گویا زنان در صنعت خودرو آمریکا اقبال خاصی پیدا کرده اند چون سکان جنرال موتورز هم در اختیار یک خانم قرار گرفته است.
بی وای دی یک بار در سال ۲۰۱۰ خیز برداشت تا بازار آمریکا را تسخیر کند و ناموفق ماند. این بار آماده تر ظاهر شده است. استلا لی می گوید: در آن زمان [سال ۲۰۱۰] ما فقط اشتیاق فراوان داشتیم و خودروسازانی مثل جیلی و گریت وال را می دیدیم که چگونه خود را آماده رقابت می کنند، ژاپنی ها و کره ای ها از چند دهه پیش این کار را شروع کردند و الان موفق هستند اما این بار ما آماده تر شده ایم.
هان ویکی تحلیل گر هولدینگ بین المللی CSC در شانگهای می گوید: ورود به بازار آمریکا معنای نمادین در برندسازی دارد و خیلی مهمتر از نشان دادن سود در تراز مالی است. برای این کار باید خودروهای باکیفیتی تحویل شود که اثر معکوس نداشته باشد.
بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره میلیاردر بی وای دی در سال ۲۰۲۲ سازماندهی مجدد این شرکت را به پایان رساند و بخش های زیان ده را از رده خارج کرد. سال گذشته سهام این شرکت در هونگ کونگ ۶۳ درصد افزایش یافت . هر چند افزایش سهام این شرکت به قدری نبود که به رکورد سال ۲۰۰۹ برسد. این شرکت فقط روی خودروهای برقی تمرکز کرده و فعالیت خود را در آمریکا با تأمین ناوگان خودروهای تجاری برقی از چندی پیش آغاز کرده است و از ماه مارس ۲۰۲۲ در شهر لانکاستر کالیفرنیا تولید اتوبوس های الکتریکی را آغاز خواهد کرد.
بی وای دی تنها شرکت خودروساز چینی نیست که به فروش در آمریکا چشم دوخته، جیلی که چندی پیش سهام شرکت سوئدی ولوو را خریده از سال ۲۰۱۶ به کمک ولوو وارد بازار آمریکا خواهد شد. گریت وال بزرگترین سازنده خودروهای شاسی بلند در چین رسماً زمان ورود را مشخص نکرده اما در حال تدارک مقدمات آن است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.