خودروهای کره ای و ژاپنی همچنان در صدر جدول واردات خودرو

این خبر امروز سهشنبه ۹ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

خودروهای کره ای و ژاپنی همچنان در صدر جدول واردات خودرو

عصر خودرو : براساس آخرین آمار گمرک واردات خودروهای کره ای و ژاپنی همچنان در صدر جدول واردات خودرو است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل ازممتازنیوز، عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک در جمع خبرنگاران گفت: همچنان براساس آمار موجود امسال در ۶ ماهه اول سال جاری حدود ۲۳ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که اولویت اصلی واردات خودرو در دست اولویت اصلی واردات خودرو براساس آمار موجود در گمرک همچنان در دست شرکت های کره ای و ژاپنی است.
وی تصریح نمود: در مورد بحث واردات خودروهای چینی باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که آمار واردات خودرو از چین بسیار ناچیز است.
رئیس کل گمرک با تایید این نکته که خودروهای گران قیمت مانند پورشه وارد کشور شده است گفت: آمار دقیقی در این رابطه فعلا من ندارم که چه میزان خودرو پورشه وارد کشور شده است اما تایید می نمایم که این خودرو از مقاصد گمرکی کشور وارد شده است.
وی در خصوص الکترونیکی نمودن گمرکات کشور گفت: موضوع بحث راه اندازی سامانه الکترونیکی در گمرکات کشور از یک سال پیش iبه طور آزمایشی در ۱۰ گمرک کشور iبه مرحله اجرا گذاشته شد که برنامه ما گسترش سامانه الکترونیکی در سایر گمرکات کشور است.
وی در خصوص تعیین نرخ سود بازرگانی برای کالاهای وارداتی گفت: تا iبه حال این موضوع براساس نرخ ارز مرجع بانک مرکزی انجام شده که در پی افزایش نرخ ارز نامه نگاری هایی مربوط iبه اینکه آیا نرخ ارز برای تعیین نرخ سود بازرگانی که باید گمرک از کالاهای وارداتی دریافت کند تغییر کند یا نه با بانک مرکزی انجام شده که ما هنوز منتظر جواب بانک مرکزی هستیم.
وی تصریح نمود:‌ اگر بانک مرکزی اعلام کند که نرخ ارز مرجع افزایش پیدا می نماید ما هم براساس اعلام نهایی بانک مرکزی نرخ سود بازرگانی را تغییر و iبه واردکنندگان اعلام می کنیم.
وی در پاسخ iبه این سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران که آیا این موضوع شامل واردات کالاهای اولویت ۱ و ۲ می گردد یا خیر؟ اظهار داشت: این موضوع با توجه iبه اینکه اولویت های ۱ و ۲ نرخ ارز مورد نیاز آنها براساس نرخ ارز مرجع بانک مرکزی است شامل آنها نمی شود و فقط مربوط iبه گروه های کالایی ۳ تا ۸ است.
ضمن آنکه در مورد گروه های کالایی ۳ تا ۸ که ارز مبادله ای دریافت می نمایند نرخ سود بازرگانی که باید از طرف گمرک از آنها دریافت شود براساس نرخ مبادله ای است که هنوز دستورالعملی در این رابطه از سوی بانک مرکزی iبه گمرک ابلاغ نشده است.

سه شنبه ۹ آبان   ۳:۵۶

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.