خودروی وزیر راه جریمه شد و نمره منفی گرفت

کدخبر: ۷۱۵۴۸

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد – ۰۲:۱۸

print نسخه چاپی

send ارسال به دوستان

خودروی وزیر راه جریمه شد و نمره منفی گرفت

پلیس راه شرق استان تهران خودرو و راننده وزیرراه و شهرسازی را به خاطر عدم رعایت سرعت مجاز علاوه بر نمره منفی مشمول جریمه سرعت غیر مجاز کرد .
مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی دیروز در گفت و گویی ادعا کرده بود که علت واژگونی خودرو حامل مهندس نیکزاد وزیرراه و شهرسازی در بازگشت از فیروزکوه ترکیدگی لاستیک بود و درهنگام سانحه پلیس نیز در صحنه نبوده است. وی همچنین ادعا کرده بود که سرعت خودروی یاد شده تنها ۱۱۰ کیلومتر در ساعت بوده است
فرماندهی پلیس راه در واکنش به این ادعا با انتشار اطلاعیه ای موضوع ترکیدن لاستیک را تکذیب کرد و گفت: موضوع ترکیدن لاستیک خودروی حادثه دیده به رغم اظهارات اولیه برای مطرح کردن آن به عنوان علت واژگونی خودرو کاملا بی اساس است زیرا در بازدید کارشناسان که تصویر آن نیز موجود است هر چهار لاستیک خودرو سالم بوده است .
علت اصلی واژگونی برابر نظریه کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانائی راننده در کنترل وسیله نقلیه تشخیص داده شده است، لذا در همین رابطه خودرو و راننده مذکور علاوه بر نمره منفی، مشمول جریمه سرعت غیر مجاز نیز شده است .
در بند چهارم این اطلاعیه آمده است: پلیس راهنمایی و رانندگی در انجام امور ووظایف محوله براساس مسئولیت های قانونی و مقررات جاری اقدام می کند، لذا افسران کارشناس در بررسی و اظهار نظر کارشناسی درباره تصادفات رانندگی صرفنظر از مقام و جایگاه افراد و طرفیت تصادف صرفا به تکلیف قانونی خویش مبنی بر تعیین علت بروز آن اقدام می کنند .
پلیس راه در بخش دیگری از این اطلاعیه به مسئولین روابط عمومی نهادها توصیه کرده است از اظهار نظر درباره مسائل خارج از حیطه وظایف قانونی و تخصصی خودداری کنند .
وزیر راه وشهرسازی صبح پنج شنبه در مسیر بازدید از پروژه های مسکونی شهرستان های استان تهران از مرگ حتمی نجات پیدا کرد . بازشدن ۸ کیسه هوا در فاصله بین ۴سرنشین و شیشه وستون خودرو، آنها را از مرگ ناشی از واژگونی نجات داد .

شماره پیامک: ۳۰۰۰۱۵۰۵۹۸

Bookmark and Share


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.