خودروی برقی کیا EV6 خودروی سال اروپا

کیا EV6 به عنوان اولین محصول تمام الکتریکی کیا به عنوان بهترین خودروی سال اروپا انتخاب شود.

خودروی برقی کیا EV6 خودروی سال اروپا

به گزارش ممتاز نیوز، کیا EV6 به عنوان اولین محصول تمام الکتریکی کیا که بر روی پلت فرم مدولار EV این شرکت طراحی و توسعه یافته است، توانست در مرحله نهایی رقابت خودروی سال اروپا و با شکست دو رقیب الکتریکی دیگر یعنی رنو مگان E-Tech Electric و هیوندای Ioniq۵، به عنوان بهترین خودروی سال اروپا انتخاب شود.

این خودرو تبدیل به نخستین محصول این خودروساز کره ای شود که توانسته این عنوان را از آن خود کند. علاوه بر آن کیا EV6 سومین خودروی تمام الکتریکی است که توانسته با ۲۷۹ رای برنده جایزه »ECOTY» شود.

جیسون جئونگ «Jason Jeong» رئیس بخش اروپا کیا در این باره گفت « این افتخار بزرگی است که با اولین محصول الکتریکی کیا، یعنی EV6 توانستیم عنوان خودروی سال اروپا را برای نخستین بار از آن خود کنیم. EV6 نشانه هیجان انگیزی از سبد محصولات الکتریکی ما می باشد که در آینده به تکامل خواهد رسید.»

photo_2022-03-06_00-49-18

با این حال، همانطور که اشاره شد دو رقیب دیگر EV6 نیز خودروهای تمام الکتریکی بودند که رنو مگان ای تک الکتریکی با ۲۶۵ رای و هیوندای ایونیک ۵ با ۲۶۱ رای توانستند به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم این رقابت قرار گیرند.

پس از آنها نیز پژو ۳۰۸ با ۱۹۱ رای، اشکودا انیاک با ۱۸۵ رای، فورد موستانگ مک ای با ۱۵۰ رای و در نهایت کوپرا Born با ۱۴۴ رای توانستند جایگاه های چهارم تا هفتم را بدست آورند.

این جایزه به خبرنگاران ۲۳ کشور اروپایی از ۹ نشریه خودرویی اجازه می دهد بهترین خودروی جدید دوازده ماه گذشته را انتخاب کنند. اما به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، هیئت داوران تصمیم گرفتند که آرای نمایندگان روسیه را به رسمیت نشناسد، هرچند که برگزارکنندگان این رقابت اعلام کردند که این آرا تاثیری در رتبه بندی برنده و نایب قهرمان نداشته است.

رقابت خودروی سال اروپا نیز برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ با انتخاب روور۲۰۰۰ به عنوان اولین برنده این رقابت آغاز شد و تا کنون ادامه یافته است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.