خودروی مورد علاقه سارقان آمریکا

بینا- برای چهارمین سال متوالی خودروی هندای آکورد مقام محبوبترین خودروی مورد علاقه سارقان آمریکا را از آن خود کرد.
به گزارش بلومبرگ، برای چهارمین سال متوالی خودروی هندای آکورد مقام محبوبترین خودروی مورد علاقه سارقان آمریکا را از آن خود کرد. بر اساس گزارش دفتر جرایم بیمه ای ملی آمریکا در سال ۲۰۱۱ تعداد ۷۵۹۶ دستگاه خودروی هندای آکورد به سرقت رفت. مقام دوم از آن مدل سیویک هندا است. این هفتمین سال متوالی است که خودروهای هندا مقام اول یا دوم را کسب می کنند.
جو براسیوس از افسران بازنشسته ایالت آریزونای آمریکا که ریاست انجمن بین المللی محققان سرقت خودروی را بر عهده دارد می گوید: «سارقان به دنبال خودروهای قدیمی می گردند، چون فناوری های پیشرفته ضد سرقت خودرو اخیرا به شکل فراگیر در خودروها مورد استفاده قرار گرفته است و سارقان به سراغ این نوع خودروها کمتر می روند.» شرکت هندا سیستم ایموبلایزر یا سیستم ضد سرقت را از سال های ۱۹۹۸ به بعد در خودروهای خود به کار گرفته است و مدل های دهه ۲۰۰۰ آن برای سرقت مناسب نیستند اما مدل های دهه ۹۰ به آسانی به سرقت می روند.
بر اساس همین گزارش مقام سوم محبوبیت برای سارقان به خودرو را وانت فورد مدل ۲۰۰۶ به خود اختصاص داده است؛ به ویژه خودروهای فورد مدل های F150 و F250 بیشترین آمار سرقت را نشان داده اند.
طبیعی است که خلافکاران هنگام ارتکاب جرم و جنایت از خودروهای سرقتی استفاده می کنند. آنها به سراغ خودروهایی می روند که صاحبانشان توجه کمتری به رعایت نکات امنیتی دارند و خودروهایشان را در معرض قرار می دهند.
علاوه بر ایموبلایزر، بسیاری از خودروسازان از فناوری های مکان یابی و جی.پی.اس هم استفاده می کنند و امکان ردیابی این خودروها بسیار بالا است. برای مثال خودروهای جنرال موتورز به فناوری موسوم به آنستار OnStar مجهزند که امکان سرقت این محصولات را کاهش می دهد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.