خودرو دیزلی دلیل اصلی آلودگی هوا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 خودرو دیزلی دلیل اصلی آلودگی هوا

خودرو دیزلی دلیل اصلی آلودگی هوا

قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون بسیار خطرناک هستند و از طریق نای وارد خون تهرانی ها می شوند.

به گزارش ممتازنیوز، رضا شهیدزاده روز چهارشنبه در نشست بررسی آلودگی هوا که در برج میلاد برگزار شد اظهار داشت: راهکار کاهش آلودگی هوا مشخص است اما کاری برای آن انجام نشده است. مقابله با آلودگی هوا عزم ملی می خواهد و تنها کار یک قوه و یا سازمان نیست. قوه قضائیه می تواند در بحث آلودگی هوا ورود کرده و با دستگاه های کم کار برخورد کند.
وی با اعلام این که اصلی ترین مشکل آلودگی هوای تهران ذرات معلق است اظهار داشت: ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون بسیار خطرناک است و پس از ورود به نای می تواند وارد خون شود.
به گزارش مهر، قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران عمده منبع تولید آلاینده در تهران را خودروهای دیزل معرفی کرد و افزود: پس از آن خودروهای بنزینی کاربراتوری همانند پیکان و وانت نیسان بیشترین آلودگی را تولید می کنند.
به گفته وی موتورسیکلتها در سالم ترین حالت سه برابر خودروهای استاندارد آلایندگی دارند و ما بدون واهمه در حال افزایش موتور در سطح شهر هستیم.
شهیدزاده افزود: باید موتورسیکلتهای برقی جایگزین موتورهای فعلی شود که این موضوع قوانین خاصی را می خواهد. قیمت موتورسیکلتهای بنزینی یک سوم موتورهای برقی است و کسی راغب به استفاده از این وسیله نیست.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.