خودرو گران شد

عصر خودرو : نوسان نرخ ارز و توقف فروش نقدی برخی خودروها باعث افزایش۱۵۰ هزار تا ۴.۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و رشد یک تا ۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی در بازار شد.

به نقل از فارس، این روزها قیمت هر دستگاه ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در بازار به ۲۱ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با رشد ۲ میلیون تومانی، ۲۴٫۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۶ با ۲٫۵ میلیون تومان افزایش این روزها ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود و قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V20 با ۱٫۵ میلیون تومان افزایش به ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

در مورد پژو ۲۰۷ نیز می‌توان به افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت ۳۱ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

در کنار افزایش قیمت محصولات ۲۰۶ ، قیمت پژو ۴۰۵ نیز با افزایش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی طی روزهای اخیر به ۱۷ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه پژو پارس نیز با رشد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، حدود ۲۱ میلیون در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

قیمت تندر ۹۰ مدل E2 ایران خودرو هم این روزها با رشد ۷۰۰ هزار تومانی همراه است به طوری که این خودرو در بازار آزاد ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر دستگاه سمند ال‌ایکس نیز با افزایش ۸۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۷٫۵ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان به افزایش ۹۰۰ هزار تومانی قیمت تندر ۹۰ مدل E2 اشاره کرد به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت ۲۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت مگان نیز با ۲ میلیون تومان افزایش به ۴۴٫۵ میلیون تومان و قیمت ماکسیما با ۴٫۵ میلیون تومان افزایش به ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

همچنین قیمت هر دستگاه تیانا از ۸۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان طی روزهای اخیر به ۸۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

محصولات پراید نیز از افزایش قیمت‌ها مستثنی نبوده و در حال حاضر هر دستگاه سایپا ۱۱۱ با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، هر دستگاه سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی به ترتیب ۹٫۵ میلیون و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.

هر دستگاه تیبا نیز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

* افزایش یک تا ۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی

در مورد قیمت خودروهای خارجی نیز می‌توان به افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت یاریس هاچ‌بک اشاره کرد، در حال حاضر این خودرو در بازار ۴۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین هر دستگاه اسپورتیج از محصولات شرکت کیا با ۲ میلیون تومان افزایش قیمت همراه بوده و در حال حاضر ۹۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در مورد قیمت مزدا ۲ هم می‌توان به افزایش یک میلیون تومانی اشاره کرد به طوری که در حال حاضر این خودرو ۳۸٫۵ میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت هر دستگاه مزدا ۳ نیز با ۲ میلیون تومان افزایش، این روزها به ۶۵ میلیون تومان رسیده است.

هر دستگاه هیوندایی I20 نیز با ۱٫۵ میلیون تومان افزایش قیمت، ۴۳٫۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و در مورد قیمت هیوندایی I30 نیز می‌توان به افزایش ۲ میلیون تومانی و عرضه این خودرو با قیمت ۵۴ میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

قیمت هر دستگاه آزرا گرانجو نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۱۱۱ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه جنسیس با رشد ۳ میلیون تومانی به قیمت ۱۱۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سوناتا نیز با افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی همراه بوده و هم‌اکنون هر دستگاه از این خودرو ۸۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.