خودکشی نیروهای ژاپنی پس از اعزام به عراق

وزارت دفاع ژاپن امروز پنجشنبه اعلام کرد بیست و پنج تن از اعضای نیروهای این کشور در سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ – پس از اعزام به عراق، اقدام به خودکشی کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری کیودو ، از این ۲۵ نفر  ۱۹ تن از اعضای نیروهای زمینی و ۶ نفر از اعضای نیروی هوایی بودند.
وزارت دفاع در این حال از اشاره به ارتباط جنگ عراق با خودکشی این افراد خودداری و اعلام کرد برخی از موارد خودکشی در پی مسائل خانوادگی و یا بدهی مالی صورت گرفته است.
نیروی زمینی ژاپن در سالهای دو هزار و چهار تا دو هزار و شش پنج هزار و پانصد نیرو را برای فعالیت در بخش حمایتهای پزشکی و فعالیتهای ساخت و ساز به عراق اعزام کرد.
در سالهای دو هزار و چهار تا دو هزار و هشت نیز نزدیک به سه هزار و ششصد نیرو از نیروهای هوایی برای حمل و نقل هوایی تجهیزات امداد و جا بجایی اعضای ارتش آمریکا از کویت به عراق، به این کشور اعزام شدند.
۷۸ تن از اعضای نیروهای دفاع از خود ژاپن در سال ۲۰۱۱ خودکشی کردند؛ اما در سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ – زمان اعزام نیروها به جنوب عراق- تعداد افرادی که خودکشی کردند به ترتیب به۹۴ ، ۹۳ ، و ۹۳  نفر رسید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.