خودکفایی در صنعت هوایی کلید خورد

مهر: علی نیکزاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همه تلاشمان برای توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی است، گفت: برنامه عمده وزارت راه و شهرسازی علاوه بر توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی، تحویل واحدهای مسکن مهر در سطح کشور است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود که در تاریخ ایران سابقه ندارد، ضمن آنکه اتمام این پروژه‌‌ها تاثیر زیادی در پیشرفت و عدالت دارد.

وی با بیان اینکه برای مشاهده عدالت باید زیرساخت‌ها آماده باشد، تصریح کرد: اگر ارتباطات حمل و نقلی در کنار زیرساخت‌ها فراهم شود، منطقه مستعد برای پیشرفت خواهد شد.

نیکزاد با اشاره به پروژه‌های مهر ماندگار، بیان کرد: در دولت احمد نژاد می توان پروژه‌هایی را شروع کرد که تا دو دولت بعدی مجبور انجام آن باشند اما رئیس جمهور تاکید بر اتمام پروژه‌های تاثیرگذار دارد؛ به همین جهت ۸۰۰ پروژه مهر ماندگار در دولت دهم به پایان می رسد.

وی افزود: از این تعداد ۱۴۷ پروژه در زمینه‌های مختلف توسعه ناوگان هوایی، آزادراه، فرودگاه، بنادر، راه‌های اصلی، بیمارستانها، مجتمع‌های اداری در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلسه میان هیئت دولت با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ایشان اعلام کردند که ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم؛ بنابراین یکی از بحث‌های مهم این است که جنگ اقتصادی را هم مانند جنگ غیراقتصادی با فرهنگ شهادت طلبی و ایستادگی مردم تاریخ عبور کنیم.

وی با اشاره به این اینکه ما در این عرصه جنگ اقتصادی را بیشتر در صنعت هوایی دیدیم، گفت: با وجودی که دشمن کار صنعتی را به سیاسی مرتبط کرد اما متعجب هستم از این که چگونه صنعت هوایی ایران همچنان ایستاده است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ایرلاین‌ها مورد تاکید ماست، بیان کرد: حمایت از کسانی که در این صنعت سرمایه گذاری ککند، در دستور کار ما قرار دارد و مورد تایید دولت است.

نیکزاد با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری نقش حاکمیتی دارد، گفت: هیچ اعمال نفوذ و یا اهمالی در اجرای قوانین و مقررات را نمی‌پذیریم و هیچ شرکت و تشکیلاتی مبرا و استثناء از مقررات ایکائو نیست، همچنین ایمنی پرواز برای ما حرف اول و آخر است.

وی با تاکید بر توجه ایرلاین‌ها به زمان و وقت مردم، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه و ایرلاین‌ها سه بال خدمت رسانی به مردم هستند، بنابراین باید به زمان و وقت مردم اهمیت دهد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وقتی که عربستان اعلام کرد ۵۰ درصد جابه جایی‌ حجاج را انجام نمی‌دهد؛ همین صنعت توانست خدمات رسانی را به حجاج انجام دهد، بنابراین توان خدمت رسانی بیشتر در شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد.

وی تصریح کرد: مردم از ارایه سرویس‌دهی نامطلوب ناراحت نیستند اما از عدم صداقت و تبعیض ناراحتند، بنابراین وجود افراد متخصص در درون سازمان اهمیت زیادی دارد.

نیکزاد با انتقاد از اینکه متخصصان صنعت هوایی در نشریات بین‌المللی مقاله ندارند، گفت: در این حوزه هم باید مانند سایر حوزه‌های دیگر مقالاتی تخصصی از سوی فعالان این حوزه ارایه شود.

وی بیان کرد: شان نظارت باید حفظ شود و ناظر باید از نظارت شونده قویتر باشد و ایرلاین‌ها هم باید بپذیرند که سازمانی باید بر آنها نظارت کند.

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عدم توسعه خودکفایی در صنعت هوایی، گفت: برای خودکفایی در صنعت هوایی کاری نکردیم و به کسانی که شعار می‌دهند که نمی‌توانیم در این صنعت خودکفایی ایجاد کنیم، اعلام می‌کنم ما در خدمت شما هستیم. در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم، اعلام کردم که خودکفایی در این صنعت دیر شروع شده است.

نیکزاد خطاب به پهلوانی رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری گفت: فصلی جدید را برای خودکفایی در صنعت هوایی بگشایید، زیرا برخی مدعی هستند که ما می‌توانیم هواپیما هم بسازیم، بنابراین با آنها همکاری کنید.

وی به حل موانع تسهیلات دهی صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: تمام اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور موافق پشتیبانی از صنعت هوایی هستند اما برخی مسایل اداری و قانونی مشکلاتی را برای دریافت تسهیلات ایجاد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: وی آشنا به صنعت هوایی است، ضمن آنکه برادر ارزشی و خلبان است و دو بار از او درخواست کردم تا این سمت را پذیرفت.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.