خود کفایی ایران در ساخت سازه های دریایی صنعت نفت

وزیر نفت گفت: امروز طراحی، مهندسی، ساخت و نصب سازه های دریایی به دست متخصصان و کارکنان ایرانی انجام می شود و در این زمینه به خودکفایی کامل رسیده ایم.

بولتن نیوز: مهندس رستم قاسمی؛ زیر نفت، امروز(سه شنبه ۲۱ شهریور) در نشست با مدیرعامل، مدیران و کارکنان شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در یارد خرمشهر با بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: دیروز در این منطقه شاهد پایمردی های رزمندگان اسلام و امروز با تلاش و همت مردان با صلابت، شاهد آبادانی و شکوفایی کشور عزیزمان هستیم.

وی با قدردانی از تلاشگران فعال در شرکت ساخت تاسیسات دریایی اظهار کرد: با کمک سازندگان داخلی، امروز در زمینه تامین ابزار موردنیاز، شناورها، جرثقیل های بزرگ دریایی و تجهیزات حمل و نقل و نصب تجهیز شده ایم.

قاسمی گفت: ساخت سازه های دریایی کار پیچیده و با تکنیک بالاست و با توجه به توانمندی شرکت های داخلی در این عرصه، خواهیم توانست علاوه بر تامین نیازهای داخلی، در پروژه های خارجی نیز حضور داشته باشیم.

وزیر نفت با اشاره به جهش شتابدار اجرای برنامه های توسعه ای در صنعت نفت اظهار کرد: ۲۵ سکوی دریایی در کشور در دست ساخت است که ۱۰ سکو در تاسیسات دریایی ساخته می شود و این حجم گسترده کار نشان می دهد که با اتمام کارهای عظیم، دستیابی به گاز و میعانات بیشتر فراهم خواهد شد.

وی گفت: در یارد خرمشهر بیش از ۴ هزار نفر به کار اشتغال دارند و با توجه به این که بخشی از کارها در کارخانه ها و واحدهای دیگر انجام می شود، می توانیم بگوییم در مجموعه ۱۰ هزار نفر نیز در این بخش ها مشغول به کار هستند.

قاسمی با اشاره به رکورد پیشرفت کار احداث پالایشگاه در عسلویه به حدود ۶۵ درصد در ۲۷ ماه پس از عقد قرارداد اضافه کرد: در زمینه ساخت پالایشگاه خطوط انتقال تاسیسات دریایی با تلاش متخصصان و مجموعه های صنعت نفت خودکفا هستیم.

در این نشست که مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مشاوران وزیر حضور داشتند، وزیر نفت ابراز امیدواری کرد تا قبل از پایان سال بخش عمده ای از فازهای ۱۲، ۱۷، ۱۸ و ۱۵ و ۱۶ به اتمام برسد و فازهای اولویت دار راه اندازی و عملیاتی شوند.

شانا


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.