خوراکی که دهان را خوشبو می کند

اضافه نمودن ماست به رژیم غذایی به طور موثری درکاهش بوی بد دهان نقش دارد. در مورد عوامل اصلی ایجاد نفس بدبو درارتباط با حفره ی دهان راههای مقابله با آن همچنین تاثیر سودمند مصرف چای دررفع بوی دهان قبلا مطالبی ارائه شده درادامه به یکی دیگر از تحقیقات انجام شده اشاره می شود اهمیت مصرف ماست دربرنامه غذایی روزانه بر هیچکس پوشیده نیست اما اگر جزو کسانی هستید که هنوز با اکراه آن را مصرف می کنید باید بدانید که مصرف مرتب ماست درکاهش بوی دهان وایجاد نفس تازه وخوش بو نقش موثری دارد.

تحقیق انجام شده دراین مورد نشان دادکه اضافه کردن ۹۰گرم ماست دوبار درروز به وعده های غذایی به مدت ۶هفته باعث کاهش ۸۰درصدی درعوامل ایجادکننده بوی بددهان خواهد شد این اثراحتمالا به خاطر وجودباکتریهای فعال موجوددراین فراورده می باشد.

ازمهمترین این باکتریها می توان به اشاره نمود این اجزای مفید باعث تخریب عوامل ایجادکننده بوی بددهان به خصوص ترکیبات سولفید هیدروژن شده ،ودرازبین بردن با کتری های مولد این نوع ترکیبات نقش اساسی دارند دراین تحقیق همچنین مشخص شد میزان پلاکهای دندانی والتهاب لثه به طورآشکاری درگروه مصرف کننده ماست کمتراز گروه شاهد است.

هرچند انجام تحقیقات بیشتر دراین مورد ضروری است اما می توان نتیجه گیری نمود که اضافه نمودن ماست به رژیم غذایی روزانه ممکن است به طور موثری درکاهش بوی بد دهان نقش داشته باشد ذکر این نکته ضروری است که برای حذف کامل بوی بد دهان درمانهای مناسب بیماریهای لثه وپرکردن دندانهای پوسیده ضروری خواهد بود.


جدیدترین مقاله های بهداشت و سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.