‘خوش‌حجابی’ به جای بدحجابی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ابراهیم‌پور با اشاره به برنامه‌های مؤسسه ریحانه‌النبی(ص) اظهار کرد: فعالیت‌های این مؤسسه در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در سطح کشور در حال انجام است.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که توسط این مؤسسه در حال حاضر در سطح کشور به مرحله اجرا در آمده، تجمیع فعالیت‌های مرتبط با حضور و فعالیت طلاب خواهر حوزه‌های علمیه است. در این طرح فعالیت‌های علمی و آموزشی و اجرایی با حضور بانوان طلاب در مقاطع مختلف آموزشی و فرهنگی استان‌های کشور اجرا می‌شود که خوشبختانه اثرات مثبت این طرح در سطح کشور نمایان شده است.

مدیر مؤسسه ریحانه‌النبی(ص) تصریح کرد: با اجرای فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های پیگیر در سطح کشور، در سطح دانش‌آموزشی با رشد ۵۰ درصدی نوجوانان کشور در این زمینه مواجه بوده‌ایم و استقبال آنان به حجاب برتر به مراتب نسبت به گذشته ارتقا یافته است، حتی خانواده‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آنان نیز از این مسئله بسیار خرسند بوده‌اند که این رضایت در بازخوردهای گزارشی و برخوردهای آنان با این مسائل به خصوص در ارتباطات با مدارس دریافت شده است.

وی گفت: با وجود عدم حمایت‌های مورد نظر از این مجموعه ملی در زمینه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، خوشبختانه طرح‌های بسیار خوبی از سوی این مؤسسه در سطح کشور در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح «حافظان حجاب» در سطح کشور اشاره کرد که این طرح در راستای ایجاد حرکتی هماهنگ در بین دختران جوان و محجبه در سطح کشور به منظور در معرض قرار دادن این ویژگی بزرگ است که یکی از آنها در قالب طرح راهپیمایی نمادین حافظان حجاب در هفت شهر کشور در ماه جاری اجرا شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که این مرکز، پیگیری آن را به عهده داشته است اجرای طرح ویژه «چادرگذاری» در سطح کشور است که در این برنامه آیین چادرگذاری افرادی که حجاب برتر را برای خود برگزیده‌اند در یک برنامه مفصل و معظم شرکت می‌کنند تا نشان دهند که چنین انتخابی، چه نقشی در سعادت و زندگی دنیوی و اخروی آنان خواهد داشت در واقع ارزش و اهمیت چادر برای دختران جوان و حتی سایر اقشار مشخص می‌شود. خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این طرح توسط مردم و خانواده‌ها به عمل آمده است.

وی در ادامه گفت: یکی از فعالیت‌های مهمی که توسط این مؤسسه در حال پیگیری و اجراست، برگزاری طرح «خوش حجابی» در سراسر کشور با هدف تثبیت حجاب دختران محجبه است. در این طرح، دختران ۷ تا ۱۴ سال از سوی فعالان طرح حجاب و عفاف به صورت ناشناس شناسایی می‌شوند و تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و برای این افراد پرونده شناسایی تشکیل می‌شود و تحت پوشش برنامه‎‎های آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای قرار می‌گیرند تا بتوانند در فضایی فرهنگی و معنوی با تعالیم و فرهنگ اصیل اسلامی و الهی مانوس شوند. دختران ۱۴ تا ۲۰ ساله نیز تحت پوشش طرح دیگری قرار می‌گیرند که نظیر این طرح، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و اطلاع‌رسانی در ابعاد مختلف، ویژه آنها انجام می‌شود.

مدیر مؤسسه ریحانه‌النبی(ص) با بیان این مطلب که این طرح اخیر از یک سال و نیم قبل آغاز شده است، اظهارکرد: این طرح هم‌اکنون در شهر مشهد آغاز شده است ولی در قم، هنوز مقدمات آن فراهم نشده است. هم‌اکنون در قم ۶۵ هزار دختر ۷ تا ۱۴ وجود دارد که در گستره حداقلی و اولیه این طرح ۱۰۰۰ دختر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی تولید محصولات فرهنگی عفافی و حجابی را از دیگر اقدامات این مؤسسه نام برد و گفت: وجود برخی از اقلام پوشاکی ویژه بانوان در سطح کشور، نگران‌کننده است و سطح پوشش‌ها به دلیل تهاجم فرهنگی دشمنان در جامعه دستخوش تغییرات بسیاری شده است و از این رو این ضرورت احساس شد که محصولاتی برای استفاده بانوان و حفظ بیشتر حجاب آنان تهیه و در جامعه نهادینه شود.

مدیر مؤسسه ریحانه‌النبی(ص) از انتشار موسوعه جامع روایی عفاف و حجاب خبرداد و اظهارکرد: این موسوعه توسط گروهی از پژوهشگران حوزوی با لحاظ آیات و روایات گسترده در موضوع حجاب و عفاف در دست تهیه است.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.