خوش تیپی که همزاد ضیا بود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان ویژه برنامه ماه عسل که در این روزهای زیبای عرفانی و معنوی مهمان خانه های روزه داران است با اجرای سید علی ضیا از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت و سپس تیتراژ آغازین برنامه با صدای بنیامین بهادری به مانند روزهای قبل نواخته شد.

در آیتم حافظان قرآن کریم رقیه محمدی (دکترای علوم و قرآن و حدیث و حافظ کل قرآن) مهمان این بخش از برنامه بود.

رقیه محمدی حافظ کل قرآن گفت: در سن شش سالگی به کمک پدر و مادر و خواهر بزرگترم کل قرآن را حفظ کردم.

سید محمد کاکاوند (برادر مرحوم رضا کاکاوند و اهدا کننده عضو به رضا داوود نژاد) شهناز خارستانی (مادر مرحوم رضا کاکاوند ) و نسرین مظفری (همسر رضا کاکاوند) به همراه رضا داوود نژاد (بازیگر سینما و تلویزیون و گیرنده عضو کبد از مرحوم رضا کاکاوند) از مهمانان بخش اول برنامه ماه عسل بودند.

نسرین مظفری (همسر مرحوم رضا کاکاوند) با حضور در این برنامه گفت: همسرم از اوایل اردیبهشت بدلیل تومور مغزی سردرد داشت و بعد در بیمارستان بدلیل ایست قلبی دچار مرگ مغزی شد و بعد از آن برای پیوند اعضا از ما رضایت خواستند.

وی ادامه داد: برای هر فردی این موقعیت سخت است ولی خود رضا در تعطیلات عید از من خواست برای پر کردن کارت اهدای عضو برویم هر چند فرصت نشد ولی این خواست قلبی او بود.

شهناز خارستانی (مادر مرحوم رضا کاکاوند)در ادامه گفت: پسرم خطاط بود و یک نهج البلاغه را با خط خود نوشته بود و دارای دو فرزند پانزده و ده ساله است.

وی افزود: از زمانی که در مراسم چهلم پسرم در مسجد رضا داوود نژاد را دیدم که خیلی رنگ پریده است از آن روز برای سلامتیش ختم صلوات نذر کردم.

مادر کاکاوند تصریح کرد: خوشحالم که اعضای بدن پسرم به این افراد اهدا شده احساس می کنم پنج تا پسر دارم.

رضا داوود نژاد (بازیگر سینما و تلویزیون و گیرنده عضو کبد از رضا کاکاوند) با حضور در برنامه ماه عسل گفت: شکر خدا روز به روز بهتر می شوم صحبت کردن برای من خیلی سخت است بیماری من شرایط دشواری بود.

وی افزود: زمانی که از بیمارستان مرخص شده بودم و منتظر کبد بودم در وضیعت بدی به سر می بردم این انتظار خیلی انتظار بدی است.

داوود نژاد ادامه داد: اینکه انتظار مرگ یک انسان را داشته باشی تا براساس آن تو از مرگ نجات پیدا کنی این وضیعت بسیار سخت بود.

وی تصریح کرد: روز به روز حالم بدتر می شد خانواده ام در کنارم بودند ولی از اینکه آرزو کنم خجالت می کشیدم و با خود می گفتم هر چه خدا بخواهد.

داوود نژاد تصریح کرد: بعد از آن در بیمارستان عمل انجام شد و بعد از عمل متوجه شدم که کبد را از یک هنرمند خطاط هدیه گرفتم.

وی عنوان کرد: خانواده ام که برای مراسم روز سوم مرحوم رضا کاکاوند رفته بودند آن فضا و برخورد خانواده آنها برایشان عجیب بود که با آغوش باز از خانواده من استقبال کرده بودند و از همه بیشتر مادربزرگم خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بود.

داوود نژاد اظهار داشت: زندگی ام را مدیون این لطف هستم و صحبت راجع به این موضوع برایم بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: این خانواده مانند خانواده خود من هستند و احساس نزدیکی به آنها می کنم.
 
داوود نژاد در پایان تاکید کرد: باید فرهنگ اهدای عضو در بین همه اقشار جامعه جا بیفتد.

علی اصغر رحیمی (پدر مرحوم پیمان رحیمی اهدا کنده عضو ) ثریا حسن دخت (مادر مرحوم پیمان رحیمی اهدا کننده عضو )برات علی رئوفی مهر به همراه همسر خود  گیرنده عضو ریه از پیمان رحیمی ) از مهمانان بخش دوم برنامه ماه عسل بودند.

علی اصغر رحیمی (پدر مرحوم پیمان رحیم اهدا کننده عضو )گفت: پیمان بدلیل میانجی گری بین چند نفر که در حال نزاع بودند دچار ضربه مغزی شد.

وی افزود: ساعت دوازده شب بود که به من اطلاع دادند پسرم در بیمارستان است ودر آنجا  متوجه شدم بدلیل ضربه به مغزپیمان مغز کنترل خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک سال و دو ماه از مرگ پیمان می گذرد من همین یک فرزند را داشتم.

ثریا حسن دخت (مادر مرحوم پیمان رحیمی )گفت: من هر زمان که از خواب بیدار می شوم با پسرم صحبت می کنم می گویم صبح بخیر پسرم کجا رفتی چرا در رختخوابت نخوابیدی.

مجری برنامه با اشاره به عکس پیمان رحیمی که در دستان مادش بود عنوان کرد: چقدر پسر زیبا و خوش تیپی داشتید.و مادر پیمان  خطاب به علی ضیا گفت: من همیشه صحبتهای شما را پای تلویزیون گوش می دهم فقط چشمان شما با پسرم فرق دارد شما خیلی شبیه او هستید و من را به یاد پسرم می اندازید.

برات علی رئوفی مهر (همسر گیرنده عضو ریه )گفت: همسر من دو سال و نیم بود که از اکسیژن دائم استفاده می کرد و همه پزشکان او را جواب کرده بودند.

وی افزود: خانه ما مثل یک کارگاه شده بود هشت تا دستگاه اکسیژن داخل خانه بود و خود من هم نا امید شده بودم.

رئوفی مهر تصریح کرد:دو بار برای پیوند ریه رفتیم ولی ریه ای به همسرم من نمی خورد روزی که برای پیوند رفتیم در زمان عمل همسر من فقط ۲۸ کیلو داشت و به خاطر وزن کمش نمی خواستند او را عمل کنند.

وی ادامه داد: ما همیشه دو رکعت نماز یومیه برای پیمان می خوانیم و فرزندان من او را پیمان عزیز می نامند زندگی ما در حال متلاشی شدن بود من سه فرزند دارم و فرزند شما زندگی ما را نجات داد.

و در پایان جملات برات علی رئوفی مهر پدر پیمان اظهار داشت : یک سال است که راحت نخوابیدم الان دیگه راحت می خوابم.

ماه عسل برنامه ای است که در ایام ماه مبارک رمضان هرشب ساعت ۱۹:۱۵ از شبکه سه سیما با اجرای سید علی ضیا و تهیه کنندگی مجید یوسفی به  روی آنتن می رود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.