خیز بلند روسیه برای قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر المپیک لندن

به گزارش ایرنا، روس ها که همواره به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب مدال های رنگارنگ بازی های المپیک در چند دهه اخیر در سطح جهانی مطرح بوده اند، در این دوره از المپیک لندن نیز امیدهای فراوانی برای کسب مقام سومی دارند و از المپیک پکن تاکنون طرح های مختلفی را برای تحقق این آرزو اجرا کرده اند.

البته روس ها برای دستیابی به مقام سومی این دوره از بازی های المپیک تابستانی لندن با چالشی اساسی به نام ‘امتیاز میزبانی’ انگلیسی ها مواجه هستند و مسوولان ورزشی روسیه بارها اعلام کرده اند که ورزشکاران اعزامی این کشور به المپیک باید به این نکته توجه ویژه ای کنند.

در همین راستا ترکیب نهایی اعضای تیم روسیه در سی امین دوره بازی های المپیک که از ۲۷ جولای تا ۱۲ اوت در لندن بر گزار می شود، مشخص شد و کمیته المپیک روسیه به طور مشترک با وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی این کشور ، نام ورزشکارانی را که برای قهرمانی و بالا بردن پرچم روسیه تلاش خواهند کرد، اعلام کرد.

بر اساس اعلام رسانه های خبری روسیه، اعضای تیم روسیه در المپیک لندن متشکل از ۴۳۶ ورزشکار می باشد که در ۳۴ رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت.

روسیه در این دوره از بازی های المپیک از شرکت در مسابقات فوتبال، هاکی روی چمن، هندبال مردان و واترپولو انصراف داد تا در دیگر رشته های ورزشی به عنوان یکی از رقبای جدی، برای کسب مدال به رقابت بپردازد.

این در حالی است که هر ورزشکار روس برای رسیدن به عضویت تیم اعزامی به المپیک از بین بهترین ها و در طی چند مرحله انتخاب شده است.

‘الکساندر ژوکوف’ رییس کمیته ملی المپیک روسیه در این ارتباط اعلام کرد: به جز اعضای تیم شرکت کننده در مسابقات، مربی ها، ورزشکاران ذخیره، پزشکان و ماساژورها حضور دارند که مجموع آنها به ۸۰۵ نفر می رسد.

ژوکوف افزود: ما تیم بسیار خوبی متشکل از جمع وسیعی از ورزشکاران جوان و با تجربه را به المپیک لندن اعزام می کنیم که پیش از این با کسب نتایج خوب، لیاقت خود را برای شرکت در المپیک نشان دادند.

وی اظهار داشت: رقابت های المپیک دشوار خواهند بود و رقبای سرسختی در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

رییس کمیته ملی المپیک روسیه اضافه کرد: درخشش تیم های ایالات متحده و چین همچون دوره های گذشته قابل پیش بینی است، اما با همه این تفاسیر نباید از قدرت برگزارکننده این دوره از المپیک یعنی انگلیس و همچنین دیگر کشور ها غافل شد.

وی ادامه داد: در هر صورت ما امید به درخشش اعضای تیم کشورمان داریم. هدف اصلی تیم روسیه، دریافت حداکثر مدال برای رسیدن به مقام اول تا سوم می باشد.

یکی از دغدغه های روسیه مانند دیگر تیم های حاضر در این دوره از المپیک خطر استفاذده از مواد نیروزا است که می تواند تبعات سنگینی برای ورزشکار و نیز کشور متبوع اش به دنبال داشته باشد.

‘ویتالی موتکو’، وزیر ورزش روسیه اطمینان داده است که تمامی ورزشکاران اعزامی این کشور به المپیک ۲۰۱۲ لندن کاملا پاک هستند.

موتکو گفت: تمامی اعضای تیم روسیه چندین بار تست دوپینگ داده اند. هم اکنون تمامی اعضای تیم تحت کنترل کامل می باشند و این قاعده دربرگیرنده ورزشکارانی نیز که هم اکنون خارج از مرزهای روسیه بسر می برند، می باشد.

وی اظهار داشت: با تمام این تفاسیر ما به اعضای تیم خود ایمان داشته و امیدواریم که هیچ مشکلی در این دوره از بازی های المپیک همچون دو دوره قبل تیم ما را تهدید نکند.

افتخار احتزاز پرچم روسیه در المپیک لندن به ‘ماریا شاراپوا’ نفر شماره یک تنیس زنان در جهان داده شد. اواسط ماه ژوئن، هنگامی که این ورزشکار روسی با پیروزی در برابر حریفان خود در مسابقات ‘رولان گاروس’ به عنوان بهترین تنیس باز جهان انتخاب شد، بحث ها بر سر انتخاب وی برای پرچمداری روسیه در این دوره از بازی های المپیک آغاز شد و سرانجام با پشتیبانی اعضای تیم، وی از سوی فدراسیون به این افتخار نایل گردید.

دولت روسیه همچنین برای بالا بردن روحیه و انگیزه ورزشکاران شرکت کننده در المپیک ۲۰۱۲ لندن، جوایز نقدی بزرگی را به آنان وعده است به این ترتیب که ورزشکاران به ازای کسب هر مدال طلا ۱۰۰ هزار یورو، مدال نقره ۶۲ هزار و مدال برنز ۴۲ هزار یورو پاداش می گیرند.

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه در این خصوص گفت: البته برای ورزشکارانی که مدال کسب می کنند، خرسندی روحی ارزش بیشتری از دریافت جوایز نقدی دارد. مدال المپیک نقطه اوج موفقیت برای هر ورزشکار به شمار می آید.

در نهایت می توان گفت که روسیه به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی دوره های مختلف بازی های المپیک در این دوره نیز برنامه گسترده ای را برای کسب مدال های بیشتر و قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر جهان تدارک دیده است و بنا بر اظهار مسوولان ورزشی این کشور انتظار می رود که ورزشکاران روس در المپیک ۲۰۱۲ لندن بتوانند بین ۲۵ تا ۳۰ مدال طلا کسب کنند.

اروپام/۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۱۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.