خیز «سلطان» برای پادشاهی عربستان

با توجه به رو به وخامت گذاشتن وضعیت جسمانی پادشاه عربستان سعودی، منابع آگاه از خیز «بندر بن سلطان»، رئیس سرویس اطلاعات رژیم سعودی برای به دست گرفتن قدرت در این کشور پرده برداشتند.

به گزارش فارس پایگاه خبری منار فلسطین در گزارشی نوشت: خبرهای رسیده از عربستان سعودی حکایت از آن دارد که بر اساس طرح آمریکا برای پایه‌ریزی نظام جدید پادشاهی در عربستان سعودی، «بندر بن سلطان»، رئیس کنونی سرویس اطلاعات این کشور که روابط بسیار نزدیکی نیز با رژیم صهیونیستی و آمریکا دارد، اقدامات گسترده‌ای را برای اجرای این طرح آغاز کرده است.

منار در ادامه می‌نویسد: بندر که از مهره‌های ارزشمند سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به «سیا» است، در اجرای عملیات‌ انفجار و ترورهایی شرکت داشته که توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گرفت.

منابع آگاه در گفت‌وگو با منار فلسطین تاکید کردند: بندر در انتظار مرگ «ملک عبدالله»، پادشاه سعودی است تا پس از وی امور عربستان را با حمایت سرویس‌های امنیتی و شماری از شاهزادگان سعودی همدستش به دست گیرد که روابط مستحکمی با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی دارد.

این منابع در ادامه می‌افزایند: با رو به وخامت گذاشتن وضعیت جسمانی پادشاه سعودی، ولیعهد و وزیر خارجه این کشور، بندر در حال برنامه‌ریزی است تا پس از مرگ عبدالله با جلوگیری از ایجاد هرگونه درگیری داخل خاندان سعودی به شخصه قدرت را در عربستان به دست گیرد.

به نوشته منار، بندر با سوء استفاده از غیبت عبدالله در عرصه سیاسی کشور به دلیل بیماری، دست به عزل و نصب‌های زیادی به ویژه در سرویس اطلاعات این کشور زده که ریاست آن را بر عهده دارد.

در این راستا بندر روابط اطلاعاتی گسترده‌ای هم را با رهبران کشورهای همجوار آغاز کرده که تمام این اقدامات در راستای به دست گرفتن قدرت در عربستان و با پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا صورت می‌گیرد.

به نوشته منار، بندر به سمت اعلام یک حکومت سلفی وهابی در عربستان سعودی پیش می‌رود که بازوهای کمکی بسیاری در کشورهای مختلف دارد و این بازوها همان گروه‌های سلفی هستند که در نهایت تمام این اقدامات در راستای اهداف و منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه انجام می‌شود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.