خیلی پشت میز ننشینید!

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

می گویند اگر می خواهید عمر طولانی داشته باشید، شاد زندگی کنید و کمتر غصه بخورید، تغذیه سالم و سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید و از ورزش یا تحرک بدنی روزانه غافل نشوید.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛می گویند اگر می خواهید عمر طولانی داشته باشید، شاد زندگی کنید و کمتر غصه بخورید، تغذیه سالم و سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید و از ورزش یا تحرک بدنی روزانه غافل نشوید، اما گویا عامل کوتاه شدن عمرتان، iبه شما بسیار نزدیک تر از آن است که بخواهید برای دوری جستن از آن، تلاش های سخت و پیگیرانه در زمینه های مختلف داشته باشید.

بخصوص اگر iبه واسطه شغل تان محکوم iبه نشستن پشت میز کارتان میباشید، باید iبه نوعی همزیستی با بلای جانتان؛ یعنی صندلی ای که روی آن نشسته اید، برسید.

قضیه از این قرار است که نتیجه یک مطالعه تازه نشان داده اشخاصی که طی روز کمتر از سه ساعت می نشینند، حداقل دو سال iبه میانگین طول عمرشان افزوده می گردد.

به این سبب که بی تحرکی و بسیار نشستن نه تنها سبب کاهش فعالیت عضلات پا می گردد، بلکه iبه افزایش قند و کلسترول خون و در نهایت بروز بیماری های قلبی کمک می کند.

گرچه کارمندی و پشت میزنشینی iبه خودی خود، اسیر شدن در بن بست بی تحرکی است که فرار قطعی از آن ممکن نیست، اما کاهش عوارض ناشی از آن راه هایی دارد.

اولین قدم برای رسیدن iبه این هدف، انتخاب صندلی و میز متناسب با ساختار فیزیکی کمر، شانه ها و گردن است، iبه طوری که هنگام کارمجبور نباشید iبه جلو یا عقب خم شوید.

حتی مچ شما نباید در حالت خمیده قرار گیرد و در وقت استفاده از کامپیوتر و سایر وسایل، مچ باید در امتداد ساعد باشد تا دچار عوارض مزمن در آن نشوید؛ یادتان باشد بازو ها و آرنج ها وقتی آرامش دارد که نزدیک بدن باشد.

از آن مهم تر هر ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، از جای خود بلند شوید، چند قدم راه بروید و iبه گردن، شانه ها، کمر و پاها حرکات نرمشی ظریف بدهید. فقط لازم است که این کار را سه تا پنج دقیقه در هر نوبت انجام دهید.

میز و صندلی کار شما، مکانی است که بیشترین ساعات عمرتان را در همنشینی با آنها می گذرانید، پس این همنشینی را iبه شکلی مدیریت کنید تا دچار مشکلات و عوارض اسکلتی و عضلانی نشوید و با وارد کردن فشار مضاعف بر بدن، سلامت تان را iبه خطر نیندازید.

پس روزانه iبه دفعات از پشت میزتان بلند شوید و فراموش نکنید که حتی اگر ورزش کنید، بسیار سبزیجات بخورید و سیگار نکشید، باز هم در صورتی که هر روز iبه مدت طولانی یک جا بنشینید، زندگی خود را iبه خطر می اندازید.
منبع:jamejamonline.ir




باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.